Nytt krematorium för hästar

(Sveriges Radio)
Idag drar sig många hästägare för att avliva sin gamla häst på grund av tanken på slakt och destruktion. Men kanske kommer vi se färre magra gamla hästar i sommarhagen inom snar framtid. För i december startar Sveriges första hästkrematorium i Munka Ljungby.

http://www.sr.se/malmo/nyheter/artikel.asp?artikel=1497797

Sv: Nytt krematorium för hästar

Det tycker jag låter bra Gunnar!!!!! Jag tror samma som du att många kommer till att använda sig av detta när deras bästa vän måste sluta sina dagar. Fasar själv för den dagen då mitt halvblodssto inte finns mer. Har haft henne sedan hon var 5 år och nu är hon 23 år och hon är minsann lite väl rund och go nu i sommarhagen. Prata om att vi känner varandra innan och utan till....

Mvh

från mej

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Alltfler hästar drabbas av hästsjukdomen fång. En av orsakerna kan vara utvecklingen mot ett alltmer extremt väder i...
Svar
0
· Visningar
1 397
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Ryttaren Lina Persson, som föll av sin häst på Falsterbo horseshow i onsdags, bröt en kota i nacken och blev även...
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: MissCrazy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) För att undvika vanvård och misskötsel av hästar så skärps nu reglerna betydligt för alla hästägare. Flera nya...
Svar
0
· Visningar
737
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Den svenska och internationella ryttareliten tävlar just nu i hoppning och dressyr på Falsterbo horseshow. Över 600...
Svar
0
· Visningar
1 045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama