Nytt höjd rekord

Z

Zilver

Är så in i vassen glad
daisygrin-ani.gif
tog mig i dag över det hittils högsta hinder jag någonsin hoppat hela 30 cm, flera gånger och i galopp dessutom:p

Har nu anmält mig till en liten klubbtävling om två veckor vi ska hoppa i 30 cm klassen, inte så illa för en gammal dressyrtant som för bara några veckor sen fick stora skälvan av en bom på marken:D

Vad betyder föresten A0/A0 ?

Sv: Nytt höjd rekord

va kul! det betyder att man måste vara felfri den första delen av banan ,grundomgången, för att den hoppa den andre delen, omhoppningen, på både fel&tid. lycka till!

Kul att det går bra för dej :) Jag läste din förra tråd och det är verkligen kul att du har börjat hoppa!
Lycka till på tävlingen!

mozzi skrev:
va kul! det betyder att man måste vara felfri den första delen av banan ,grundomgången, för att den hoppa den andre delen, omhoppningen, på både fel&tid. lycka till!

Och de är väl omhoppning direkt om man e felfri i fas 1?

Är det samma bana då eller måste man lära in två stycken?

Nej, du lär in båda samtidigt, såhär är det: Du går in och hoppar grundomgången, och är du då felfri efter grundomgången, så fortsätter du direkt på omhoppningsbanan.

Lycka till :bump:

Ja nu är det dax i kväll ställer jag upp i min första hopptävling i 30 centimeters klassen seriehoppning, är så nervös redan så tänderna skallrar
bibber_2.gif

Fast det kanske är lika bra då slipper jag oroa mig för att jag gör bort mig som ensam tant på en stor häst där resten av deltagarna är barn och den minsta hästen är en A-ponny:crazy: :o

Jag hoppas bara jag tar mig igenom banan har inte hoppat fler än två hinder i rad förut och aldrig någon kombination.

Nu har jag klarat av min första hopptävling som tur vad så kom mina farhågor på skam och jag var inte den enda vuxna ryttaren och det var skönt.

Jag höll på att avstå när jag såg banan det var ju breda oxrar, grindar och annat otäckt:eek: , borde kanske ha prövat hoppa sådana hinder innan också och inte bara enstaka bommar, men med ett stadigt tag i manen:o och lite dödsförakt:devil: så gick det i alla fall :D

Men jag har upptäckt en sak hoppning kan vara kul så vi ska fortsätta att träna det kan bli fler tävlingar och kanske högre höjder så småningom.

Å föresten glömde nästan vi vann:p :D:banana:

Grattis!!!!

Jättekul ju, snart är det väl min tur:bump:

Lycka till:)

Jag fick lite spader har anmält mig till ytterligare en klass i nästa omgång vi ska hoppa hela 50 cm hoppas bara jag får en chans att pröva ett så högt hinder innan dess:crazy: :D

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 807
Ridning Jag vet att många har vissa fördommar om araber, som till viss del är sanna särskilt när det gäller hoppning:laugh: Själv rider jag ett...
Svar
11
· Visningar
2 150
Senast: LisaY
·
Hoppning Har en Unghäst eller ja född 05, men räknas som unghäst då han inte är så utbildad. För ett par veckor sen skulle jag hoppa lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 096
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar