Nytt försök...

S

SarahOlofsson

Är det någon som är duktig på det här med att räkna foderstater och som har lust att hjälpa mig?

Jag har en 9- årig travare som väger ca 450 kg. Han rids 6-7 dagar i veckan samt går ute i kuperad hage med hästkompisar 10-12 timmar/dygn. Ridningen är mycket varierad med dressyr, hoppning och långa skogsturer mm. Mitt problem är att han faller ur VÄLDIGT lätt och är svår upp få upp i hull. Han bör inte äta havre :crazy:

Analys:
Ts 65%
Smb rp 55 g/kg foder
Energi 6,2 MJ/kg foder
Ca 3,0 g/kg foder
P 1,7 g/kg foder
Mg 1,0 g/kg foder
K 14,9 g/kg foder

Sv: Nytt försök...

SarahOlofsson skrev:
Är det någon som är duktig på det här med att räkna foderstater och som har lust att hjälpa mig?

Jag har en 9- årig travare som väger ca 450 kg. Han rids 6-7 dagar i veckan samt går ute i kuperad hage med hästkompisar 10-12 timmar/dygn. Ridningen är mycket varierad med dressyr, hoppning och långa skogsturer mm. Mitt problem är att han faller ur VÄLDIGT lätt och är svår upp få upp i hull. Han bör inte äta havre :crazy:

Analys:
Ts 65%
Smb rp 55 g/kg foder
Energi 6,2 MJ/kg foder
Ca 3,0 g/kg foder
P 1,7 g/kg foder
Mg 1,0 g/kg foder
K 14,9 g/kg foder

Jag har svarat på ditt tidigare inlägg.:D :banana:
Gå dit o kika.

//Nuzzan

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 263
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag har en 4 åring som behöver upp i hull, börjar se ok ut men har en bit kvar (se tidigare inlägg för mer info kring hästen vid...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 929
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Halloj! Ni är så många som är duktiga på foder här så kan ni snälla hjälpa mig med denna analys o se om den passar våra relativt...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Maria_81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama