Nytt dåd mot häst anmält

Sv: Nytt dåd mot häst anmält

Usch vad illa man mår när man läser om ytterligare ett sådant fall. Vad fan är det för fel på folk?! Hur kan man med?!
Jag börjar bli ordentligt rädd - tänk om det händer min häst härnäst? Fy vad jag lider med de som drabbats!

jag tycker det blir mer och mer sånt här?
vad är det som händer i människors skalle egentligen, vad får människor till att bli såna här monster?

Hemskt! Och varför anmälde inte ägaren det på en gång?? Då kanske det funnits några spår att gå på!

gud va många fall det har varit i östergötlad nu.. är skrämmande..
hoppas de får tag på någon snart!

Hemskt! Och varför anmälde inte ägaren det på en gång?? Då kanske det funnits några spår att gå på!

Exakt.. Kanske lite sent påkommet.. :cool:

Hemskt att höra om alla dåd som bara blir fler o fler :cry: Det behövs strängare straff för i dagsläget kan inte varken polis eller åklagare göra så mkt även om de hitta gärningsmannen.. :confused:
Att göra Tidelag straffbart är iaf ett steg åt rätt riktning.....

Usch man blir ledsen när man läser om sånt här :( Fattar inte vad de är för fel på dom som gör sånt här?

Hörde igår att dom varit här runt vårat stall med och hos grannar i närheten och skärt två hästar :( Har även varit i fler stall här i komunen jag bor, hoppas dom får tag på idioterna snart!

Exakt.. Kanske lite sent påkommet.. :cool:

Hemskt att höra om alla dåd som bara blir fler o fler :cry: Det behövs strängare straff för i dagsläget kan inte varken polis eller åklagare göra så mkt även om de hitta gärningsmannen.. :confused:
Att göra Tidelag straffbart är iaf ett steg åt rätt riktning.....

Jag kan inte se hur det sista, som lär få en straffskala från böter upp till någon månads fängelse, kan hjälpa upp den nuvarande lagstiftningen med löjligt låga straff för rent djurplågeri.
MEN! Jag hoppas att detta inte blir ännu en tråd där frågan om tidelag tar över debatten.

Så till ämnet i sig:
Det är uppenbart så att någon eller kanske ett par personer i Östergötland sysslar med detta. Inte orimligt att tro att det kan röra sig om samma person, vilket denna typ av brott (likt exempelvis pyromani) ofta verkar göra. Man kan önska att hästägare, dito uppfödare med flera i E-län skulle gå samman om att göra ett utskick om säkerhetsfrågor till samtliga registrerade hästägare i länet. På något sätt måste signalement fram, och större tryck på polisen att arbeta med fallen hållas uppe.

Polisen står handfallen utan spår att följa.

Kanske inte så konstigt alls. De behagar inte alltid ens att ta imot en anmälan när man ringer och anmäler ett brott.

Hittade mitt sto ute i hagen med en karbinhake i grimman för några år sedan och jag ringde och anmälde det. De kom inte ens ut och kollade trots att det var okända fotspår i leran. Den polisen som tog imot samtalet sa att de skulle skriva en minnes anteckning ifall det skulle hända något någon annanstans.
Kan tillägga att stoet inte var skadat eller så tack och lov.....

Polisen och myndigheterna skiter helt i djurplågeri! För ett tag sedan hittades massor av ihjälsvultna djur (bla hästar) nedgrävda i jorden och ovanpå döda kroppar gick andra helt utmärglade hästar..... Polisen gjorde ingenting, de varnade honom bara. Trots att det var flera hundra djurs liv som hade gått till spillo.
JAG HATAR MÄNNISKOR!! :(

*kl*
Den polis som nekar någon att lämna en anmälan eller struntar i att ta upp en anmälan begår tjänstefel! Nästan gång ni vill göra en anmälan och de försöker "prata bort" det så stå på er! Kräv att få gör en anmälan och hota med JO-anmälan om de inte lyssnar!

vrf gör man nes sånt? vilken människaa njuter av det? hemskt ! vad tjänar han/hon på det? tar man häst så är det hemsk, men då "få"r den iaf e häst :S:S:S!

Alltså..Man kan ju inte mer än bli jädrans förbannad på dagens inkompetenta individer till människor..

Den som skar ponnyn Silver i Dalarna bor i Linköping. Inte långt från Vikbolandet eller?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När länsstyrelsen kom till gården i Malung-Sälens kommun tillsammans med polis möttes de av en avmagrad och tufsig häst med trasiga...
Svar
0
· Visningar
645
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Bästa buke, varning för långt inlägg. Behöver skriva av mig. På gården jag bor på bedrivs det hästverksamhet. Detta föranleder att vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 463
Senast: vallhund
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När en häst skulle hämtas in från hagen i Västra Värlinge i Skåne på tisdagen, upptäcktes en skada på ena benet. Veterinär och polis...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På förmiddagen larmades Mjölby räddningstjänst till en gård utanför Sya. En häst hade olyckligt fastnat i en vedkap. – Hästen skulle...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.