Sv: Nytt avslag för ridskoleägare
Självklart måste det vara jätte jobbigt för alla som inte förstod vad som hände !
Jag står inte heller på någons sida .
Men för ganska länge sedan så hörde jag " skitsnack" om A .
Men jag är en sån människa som för det första inte sprider något vidare
och för det andra gärna hör det även från den anklagades sida .
Det var allt från gamla " sjuka" hästar till magra hästar som inte blev skodda osv osv .....
Jag åkte och hälsade på henne
Jag möttes av hovslagaren ( som jag för övrigt känner väl ) som skodde hästar .
Jag träffade en gammal häst som jag känner sedan förut !!
Som mådde alldeles förträffligt !
Det fanns även en mager häst, som har nån virus ( Jag kom faktiskt inte ihåg vad)
Hon har ju även några hästar från SHV och jag tror att dom är med och spökar i detta ( inte hästarna alltså utan shv )
Hon har många hästar som gjort sitt och som andra skulle ta bort direkt, för man kan inte tjäna pengar på dom längre .
A har istället pensionerat dom .
Nåt som jag reagerar mot är alla skriverier om att hästarna "bor" i stallet, det används ju som lösdrift ,hästarna är ju inte uppstallade där . Men det kanske inte är tillåtet när man har ridskola att ha det så ??
Men hur många "Islandshäst " ridskolor har boxar till alla hästar ?
Hästarna som behöver stå i box gör ju det .
Det ser fortfarande för jävligt ut där .
Det finns mycket kvar att göra/ borde ha gjorts där .
Jag rider ju inte "stora" hästar men har sett ett par lektioner hon haft . Jag tyckte hon var väldigt bra som ridlärare, jag har sett andra som inte är lämpade till det, men som jobbar som det ändå .
Jag förstår att du fortsätter att vara där, det är trevlig gemenskap inga bortskämda snorungar som springer omkring och jävlas med nykomlingar osv.....
( Jag var sån när jag var ung

)
och är man förtjust i en ponny så är man !
Hej från Hambo