Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Nikkis

Trådstartare
I Måndags anlände denna lilla dam till oss, fyllde 1 år i Tisdags. Ska bli min sambos nya hund i första hand. Han har länge trånat efter just denna hund, det har varit tal om det ett tag och ja, nu kom hon.:D

Pamela, som hon heter är av rasen Fransk Bulldogg. En tik min mor har importerat hit för flera månader sedan. Det är alltså min mammas hund från början.
Hon har en Stor och härlig personlighet och är väldigt speciell, om jag får säga det själv.
Hon är tuff, pigg, framåt och nyfiken.
Åkte buss och tåg med henne för första gången för några dagar sedan och hon rörde inte en min utan gick på/av utan vare sig hjälp eller 'lockelse' från mig, satt snällt vid min sida utan ett pip.

Hon har instalerat sig i våran flock väldigt bra och kommer bra överrens med alla våra djur. Sambon har mer eller midnre tagit henne i beslag, haha. Aldrig sett honom hålla på med en hund så här mycket, vilket är roligt att se.
På bara dessa få dagar vi haft henne så har hon lärt sig en del av den vardagliga lydnaden, något som hon tidigare saknat helt och hållet. Sambon har stolt men bestämt sagt att han minsann ska träna henne i lydnad. *Fniss*

Jag som aldrig varit så spc. förtjust i rasen tycker att hon är den snyggaste frallan jag sett i mitt liv!
Vi ska få ner henne liiiite i vikt bara, så kommer hon bli görsnygg sedan och redo för att sopa mattan med dom andra hundarna i utställningsringen, och kanske även lydnads plan med husse *asg*.


Nåväl, nog skrivet. Nu kommer en mindre bildbomd på ingen annan än;
Pamela Iz Svetlaninyh Grioz
E: Arnold
U: Darbi Renuar
Född: 2007-08-05

IMG_0956.jpg

IMG_0953.jpg

IMG_0957.jpg


'Heeeej'
IMG_0934.jpg


Bus med min unghund Nero. Den som säger att man ska ha kompisar i sin egen stl kan slänga sig i väggen, haha.
IMG_0928.jpg

IMG_0929.jpg

IMG_0931.jpg


Forts. i nästa inlägg.
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

IMG_0932.jpg


IMG_0974.jpg


Hahahaha
IMG_0949.jpg


Bortsett från mig, husets två Prinsessor *thihi*
IMG_0904.jpg


Snabb som tusan är hon!
IMG_0900.jpg


Tuffa tjejen
IMG_0938.jpg

IMG_0941.jpg


Jag med hela gänget, behöver jag säga att vi drar alla blickarna åt oss när vi går ut, eller?
fr vänster: Gobbi 9 år, Pamela 1 år, Jag(ignorera min störda min!), Iko 10 år & Nero snart 15 månader
IMG_0982.jpg


Det var allt, kommentera gärna.
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Nämen! Vad säger Gobbi om detta? :eek:
Jättesöt fralla, även om jag inte är överförtjust i rasen, Hon sgå väldigt trevlig ut :bow:
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Nämen! Vad säger Gobbi om detta? :eek:
Jättesöt fralla, även om jag inte är överförtjust i rasen, Hon sgå väldigt trevlig ut :bow:

Ingenting faktiskt!? Men sen kan det också vara så att Gobbi Vet att Ingen hund kan ta hennes plats i mattes hjärta:love:
Dom kommer alla väldigt bra överrens, vilket är jätte skönt. Inget gruffande eller sånt alls.
Nero har dock fått sig en känga eller två av henne, men det är bra-den lille slyngeln behöver det! Taskigt värre för honom bara, först hade han Gobbi som ordningsvakt, nu har han Pam också:devil::rofl:

Hon är jätte söt och jätte snygg faktiskt, men som sagt-du vet vad jag har tyckt om rasen och så.. Men Pamela... Går inte att beskriva hurdan hon är. Inte rasen vi föll för, utan hennes personlighet! Sen är det jätte skönt för hon varken snarkar eller låter när hon andas, inte ens när hon sover! Då låter Gobbi mer än henne isåfall. Sen är det så kul att se henne dra världens race i skogen och busa med Nero. Näe, hon är astuff.:love:
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Charmig liten filur det där! :D

Se till att peppa husse lite med lydnaden, skulle vara kul att se!
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Åh vad söt! :love:

(Fast jag tycker att Gobbi är sötare :angel:)

OT

Men hur gick det på tävlingen, döds nyfiken ju! :laugh:
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Härliga bilder på härlig hund! :laugh: Fralla måste vara en av de härligaste raserna nånsin :D
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Jaja, du kan ju alltid dumpa Gobbi där min brevlåda bor om hon inte finner sig i att ha den nya damen vid sin sida så är den saken löst. ;)
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Charmig liten filur det där! :D

Se till att peppa husse lite med lydnaden, skulle vara kul att se!
Hon är helt underbar:love:

Ja självklart ska jag peppa husse med lydnaden. Han har ju lärt sig en hel del själv efter att ha följt med på istort sett Alla mina träningar med Nero. Sen vore det väldigt fränt med att se en Fralla på en lydnasplan, haha.

vad sööt hon var!!

Tack, jag kan inget annat än att hålla med dig.

Åh vad söt!

(Fast jag tycker att Gobbi är sötare :angel:)

OT

Men hur gick det på tävlingen, döds nyfiken ju!

Hon är jätte charmig, ska komma och pussas och gosa hela tiden:love:

Ja såklart att Gobbi sötas, det är ju Gobbi!
*Mattes hjärta och finaste Prinsessa på heeeela jorden*:love:

OT
Ja tävlingen var det ja. Har inte startat en tråd om det ännu då jag haft lite problem med filmen, vill ha den klar först.

Dagen började bra, vi var ute i god tid, men pga missförstånd med vägbeskrivningen vi fått så missade vi såklart våran avfart, och vända på motorvägen är inte det lättaste.
Så vi kom lite sent, fast jag ringde och sa det, vilket inte var några problem.
Kom dit och jag skulle ställa Nero först, Juniorerna skulle gå om 10 min, så jag sprang fort till lydnaden och sa att jag är här nu, och TL sa att jag ska in NU, för sista platsliggningen skulle vara. Så jag spraaaang i full panik och hämtade hunden ur bilen och dirrekt in på plan(med total Noll förberedelse!)
Han låg fint, men precis i slutet satte han sig upp, och i samma veva gick en rottis till attack mot en annan hund. Men han satt kvar trots bråket och lade sig sedan ner igen, så det är jag ändå glad över.

Sedan så sa jag att jag Måste till utställningen nu, men trots att jag ringt och frågat dem flera gånger innan jag anmälde och efter jag fått mina PM, om dom kommer lösa det så att jag hinner med både utställning och lydnad, och ja-det skulle dom, inga problem.
Men väl där så skulle Nero ut först av alla! Jag förklarade då igen att jag skulle ställa ut först, och varför dom gjort så dumt, frågade om jag kunde få byta plats med ngn annan som redan var uppvärmd och klar, men icke-allt eller inget sa dom.
Jag blev skit sur över att missa min utställning, men valde såklart att köra lydnaden. Jag fick mer eller mindre 3 min till uppvärmning, vilket gick ut på att gå in i skogen och rasta av en väääldigt nödig hund(säkert därför han satte sig upp under platsliggningen, han var för kissnödig helt enkelt).

Hur som helst gick jag in på plan, med en flamsig och ngt okoncentrerad hund, jag fick sonika ingen chans att sätta på honom 'På-knappen' och in i kravfas.
Det gick som det gick, helt OK, värst var LF och hoppet, LF fick jag ge DK då han kom på andra tankar, hoppet så sprang han runt. Fick göra om och då hoppade han. Enda momentet vi fick en Nolla på.

Resten av momenten gick smärtfritt och väldigt bra.:laugh:
Vi skrapade ihop 130,5 p = 3.pris, 16 plac. av strax över 30 hundar. Hade han legat kvar under platsen hade vi fått första pris.

Nåväl, jag är nöjd ändå, jag gjorde mitt bästa med dom förutstättningarna vi fick. Visst vi borde inte ha kommit för sent, men å andra sidan skulle inte det spela ngn roll då vi Ändå skulle starta senare i lydnaden då jag skulle ställa ut först. Har redan ringt och klagat lite, kommer få tillbaka mina pengar för utställningen vi missade. Dom blåste mig på konfettin där faktiskt.

Men dirrekt när jag kom ut från lydnadsplanen så körde jag igenom honom helt, satte in honom i kravfas och han gick helt j*vla klockrent(såsom han brukar göra!).
Vi hade dom andra hundarna bara några meter ifrån oss som väntade på sin tur och de som själva värmde upp.

Så det enda jag är besviken på är att jag inte kunde ställa ut och att jag inte fick chansen till den uppvärmning jag har rätten till att få, för den ska Inte gå ut på att rasta av hund.:cool:
Nero skötte sig i det stora hela världigt bra, han visste ju inte att det var allvar.

Nåväl, jag har anmält oss till en ny tävling i sep. De som går nu i Aug. har anmälningstiden redan gått ut på, har ringt och frågat om vi får efteranmäla-men icke. Så till nästa tävling ska vi vara ute i Ännu bättre tid och ta lärdom av debuten.:bump:

Puh vad långt det blev.
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Fy vad trist att det blev så flamsigt på tävlingen! Har de sagt att du ska få starta senare så ska du ju få göra det också...

Lycka till på alla tävlingar i framtiden! Med tanke på att han gick bra sedan när du satte honom i "krav-fas" så lär det säkert gå perkfekt när du får värma upp ordentligt ;)
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Jaja, du kan ju alltid dumpa Gobbi där min brevlåda bor om hon inte finner sig i att ha den nya damen vid sin sida så är den saken löst. ;)

:rofl::rofl: Det skulle du, T och Herr nådig (inte glömma varghybriden nu också) allt bra vilja, va?;)

Men det är bra att veta, OM det nu skulle bli så. Fast å andra sidan, skulle det bli så att dom inte går ihop så är det Pam som får åka först ut, utan tvekan.

Fast dom funkar jätte bra ihop, det gör dom. Var nyss själv ute med hela gänget, grabbarna i ena handen och damerna i andra. Alla gick på lugnt och fint utan drag. Väl i skogen så var dom lösa och sprang järnet!
Vi har ju börjat prata Svenska med Pam, så det tar ett tag för henne att lära om sig, men hon börjar komma fint på inkallningen och så nu. Med lite mer träning så lär det inte blir några problem alls. Spc för min egen del, får hela tiden tänka på att tala Svenska med henne och inte Polska. Jag vet ju att hon är 'Polack' såsom Gobbi, så då blir det lätt hänt att jag börjar snacka med henne på det språk hon förstår mest...:angel:
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Vad söta dom är ihop dina hundar :love:
Frallor är verkligen charmiga :)
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Fy vad trist att det blev så flamsigt på tävlingen! Har de sagt att du ska få starta senare så ska du ju få göra det också...

Lycka till på alla tävlingar i framtiden! Med tanke på att han gick bra sedan när du satte honom i "krav-fas" så lär det säkert gå perkfekt när du får värma upp ordentligt ;)

Ja jag var lite pluttig över det, men kunde inte göra så mkt åt det.

Tack så mycket:p, Jorå det kommer han säkert att göra om jag känner min hund rätt:p

Kan du inte anmäla dig i Botkyrka så man kan komma och kolla? :idea:
Jo men det är där vi ska tävla i Sep. den 27:e.:laugh:
Dom har en tävling där nu den 18 Aug, men jag fick inte efteranmäla. Den 20 Aug. är det en tävling i Väsby också, men inte där heller fick jag efteranmäla...
 
Sv: Nytillskott, huset Snart fullt... *Bilder*

Verkligen en himla grann fralla det där! :D
Hehe yes, det är hon:p

Hon ska gå ner lite i vikt och bygga snygga muskler så figuren kommer fram, sedan så kommer hon bli en riktig kalas pingla.

Vad söta dom är ihop dina hundar :love:
Frallor är verkligen charmiga :)
Tack så hemskt mycket, jag älskar mitt fina gäng, dom är bäst!:love:
Alltså jag har tyckt att min äldre tik Gobbi är den charmigaste hund jag mött i mitt liv, men Pamela är nära att sno den titeln ifrån henne! :eek:

Jag vill se meeeer bilder! :D
Hihi, det ska du absolut få göra, men jag har inte hunnit ta så många bilder på Pam ännu. Ska ladda batt. till kameran först också och sedan ge mig ut och fota lite, synd bara att vädret är så himla trist nu.
Men jag lovar att uppdatera med bilder så fort jag tagit några.;)
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp