M

mizzcat

Våran honkatt nyser ofta, hon kan få såna nysattacker då hon nyser typ 5 gånger i rad och sen är det bra. Händer kanske 1-2 ggr per dag. Har inte märkt några andra "symtom" på henne.

Nu har jag städat ordentligt i hela lägenheten, tror ni det kan bero på damm eller liknande?

Sv: Nyser!

Dimma nyser när hon varit under soffan. Håller hon sig framme, dvs där det inte är massor med damm ;), så nyser hon inte. Så nog kan de säkert vara känsliga, men jag skulle kolla upp det om jag var du (Dimma har redan varit hos vet som inte hittade något).

Kommer det snor när hon nyser?

Min katt gör det också, men då kommer det grönt snor också.

Nej aldrig nåt snor! Får ta en koll hos vet. om det inte blir bättre efter storstädningen :p

Din katt har nog kattsnuva, med tanke på att det kommer grönt/gult snor.. De läker oftast ut det själva, men blir den allmänpåverkad så kan den behöva antibiotika..

Min kisse brukar också få massa nysatacker, men det är oftast när nått irriterar näsan:P oftast damm, så Ja, ta dig en storstädning.
Kissarna går ju alltid med nosen nära golvet o då är det inte så svårt att suga upp allt damm som ligger där:)

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
34
· Visningar
2 435
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Asko
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka