Nypon till dräktiga ston?

F

Francess

Vi har gott om nypon på våra vresrosor i år och jag ger en del till getterna. Någon som vet om man kan man ge nypon, färska alt. torkade, till dräktiga ston? Om de nu ens vill äta dem förstås, men jag tänkte testa! Fast inte om det inte är bra vill säga. Annars får getterna allt och kanske hönsen med.
 
Sv: Nypon till dräktiga ston?

Min Queen åt torkade nypon under hela dräktigheten, inga problem. :)
Frågade även där jag brukar handla och dom sa att det inte ska vara någon fara, som tex med endel andra örter.
 
Sv: Nypon till dräktiga ston?

Åh, tack för svar! Vet ju att man ska vara försiktig med örter och andra tillskott till dräktiga ston. Sånt som är nyttigt annars kan ju vara giftigt för foster. Så nu ska jag se om hästarna gillar nypon!
 
Sv: Nypon till dräktiga ston?

Mina dräktiga ston vräker i sig nypon direkt från buskarna och har gjort så i alla år och fölen har blivit normala, så det är nog ingen fara.
Att "plocka" nypon är deras stora höstsysselsättning. Vid utsläpp beger de sig raskt i riktning mot nyponsnåren. Man får sedan plocka taggar från mular och framben... :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
499
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
2 239
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 401
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 124
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp