K

Koffe

Skulle vilja veta mer om det. Det verkar kul. Någon som vet vart man kan hitta mer om det?

Sv: Nyfiken

hej. vars du kan läsa mer om NH är ju på bibilotek och på nätet.
Det var en tjej som gav den här sidan som tips: www.nnha.nu
Nu har jag inte tittat på den och sett om den är "bra" men lycka till.

Senast ändrad av en moderator:

Du kan ju söka på de olika instruktörerna också, de brukar ha egna förklaringar till sina metoder. (Deras namn går att hitta på nätet). Eller så kan du söka på "Natural Horsemanship" någon site på nätet. Finns även ett par ganska bra böcker. Du kan ju pm:a mig om du vill ha namnen eller så.

i tidningen hästfynd står en del intressant ibland...

Jo, Hästfynd brukar ha helt okej artiklar (jag köper den jämt och ständigt pga dem), nackdelen är ju att de oftast koncentrerar sig på en specifik sak. Om man som nybörjare vill läsa på lite mer om NH i allmänhet kanske man hellre ska försöka få tag i ngn bok eller så som tar upp själva grunderna.

Till Trådskaparen:
Hör dig också för om det finns ngn som ska hålla NH-clinic med åskådarplatser i närheten av var du bor. Oftast är dessa uppdelade över hela dagen så har du tur kanske du kan stjäla lite tid av instruktören under ngn paus och ställa frågor! ;) :idea:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama