Sv: Nybörjare som tycker det är svåårt!!
OJ vilket sammanträffande!
Skulle ha kunnat varit jag som startat tråden..
JAg har oxå ridit ungefär en och en halv termin, känns inte som att jag utvecklas ett skit..
Har snarare blivit mer nervös och spänd nu mot för i början..
Vi byter dessutom hästar varje lektion vilket jag tycker är jättejobbigt då jag är ganska liten och kort och upplever några av hästarna som på tok för stora...
Det fanns ett sto som jag kände mig riktigt avslappnad med och som jag kände att jag utvecklades lite på, hon verkade gilla mig med, men henne har dom sålt...
Skulle jag hitta henne igen så skulle jag nog banne mig köpa henne, var så förtjust i henne...
Skulle kännas så skönt att rida en trygg häst som man litar på och få bygga upp sig själv igen sas....
Jag lutar mig oxå framåt, antagligen för att jag är för svag i mage/rygg och orkar inte dra bak axlarna tillräckligt, jag åker fram om jag rider en häst som drar ner skallen..
jag undrar oxå hur man ska tex. kunna trycka ut en häst med skänkeln när man rider lätt?!
helt omöjligt!
Jag tycker överlag att det är svårt att trycka ut en del hästar med skänkeln, återigen för svaga muskler hos mig antar jag..
Den ena av mina fötter är fint placerad på rätt ställe med hälen nedåt och i bra balans medans den andra glider igenom hur lätt som helst om vi travar på en bra stund i lite högre tempo...
varför blir det så?! jag försöker ju slappna av och framförallt göra lika på båda sidors skänklar...
jag har försökt prata med min ridlärare om att jag är rädd för en del av hästarna och att jag blir mer och mer rädd men hon "viftar bort det" och verkar inte ta det på allvar..
Så, bountysmatte, vi kanske kan hjälpas åt med tips osv?!