Nya travbanan i Piteå!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Bodbäckspålle
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nya travbanan i Piteå!!!

I det stora hela kommer det att finansieras privat. Marken överlåter en privatperson till kommunen, samt flera privatpersoner går in med stora pengar för att klara uppbyggnaden (här blir ATG:s del väldigt liten vad jag förstått). Tanken är väl att komunen skall driva övriga sportdelar...medan ATG tar de vanliga kostnaderna tror jag. Precis som med vilken annan travbana som helst. Givetvis kommer ju Frankrike alltid vara det bästa valet...men det här kan ju vara ett bra alternativ för de som kanske inte har sveriges bästa hästar och största plånbok. :d

Jag tror inte att dom har så många hästar kvar där, faktiskt.
Därav blandade, chockartade kommentarer till förslaget!

Jasi... fast det är väl ganska mycket travfolk i trakten runtomkring istället...

jag har haft hästar i frankrike...skickade ner dom i dec som årsföl och fick hem dom i maj som 2 åringar...det kostade mellan 5 o 6000 i månaden..resan gick på 8000 tur o retur...det är faktiskt billigare att ha dom därnere i träning än i sverige...+ en hel del andra fördelar...utedrift året runt, grönt gräs året runt, kuperade stora hagar, flockar..så hingstarna kunde gå ihop hela tiden...underbara träningsmöjligheter...och trevliga norskar som har hand om hästarna.......

absolut...jag tror er...det är säkert superfint, det är jag övertygad om. Men det här är ett alternativ för dem som kanske vill ha kvar hästen i Sverige av någon anledning... :smirk:

Jag åker hellre till Piteå och ser på trav än på dragracing, för visst brukar det vara sånt oxå? ;)

Visst, det är en massa fulla norrmän, & svenskar för den delen, en helg i juni..... tror jag det är....

Den där racingen skall ju vara en stor tillställning...och ändå har man aldrig lyckats vara där...nä...tacka vet jag RIKTIGA hästkrafter :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka