Nya stalldörrar.tips?

P

Paxe

Hej!
Vi behöver byta ut våra stalldörrar på vårt lilla stall.
Dom har blivit alldeles för slitna och de smiter in för mycket kyla på vintern.
Är det någon som har några erfarenheter av att bygga dörrar själv? ev "renovera"dom nuvarande.
Huvudingången är två dörrar,alltså en pardörr. sen är det en vanlig dörr vid utgången till gödselcontainern.
ska försöka lägga in en bild sen så ni kanske förstår bättre.

Blir super glad för tips och idéer.

Sv: Nya stalldörrar.tips?

Men vad är det för mått på dörrarna ? Är det inte bättre att köpa nya ?

Mia

du kan ju byta panel på dörren exempelvis, beror ju lite på hur dåliga de är. Annars är det väl inte SÅ svårt att tillverka själv, men tummen mitt i handen kan man ju inte ha då. Titta på dörrarna som finns och gör likadana?

en entum fyra eller 2tum på högkant runt och 5-6 mm playwood på var sida bildar en bra dörr samt några ribbor .

Jag tror det är bäst att köpa nya, går ju att måttbeställa. Hemgjorda kan nog lätt slå sig och det blir nog svårt att isolera dem tillräckligt.

Vi har snickrat ihop både par- och enkeldörrar till vårat stall. Det blir mycket billigare att tillverka själv och var inte speciellt svårt. Kraftiga gångjärn är viktigt och tilltäckligt många (tror att vi har 4 till varje dörr). De har hittills inte slagit sig något. Vi gjorde nya karmar samtidigt. Den äldsta är 20 år. Ska försöka ta bild på dem vid något tillfälle.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 471
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 569
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat