Nya-ridbyxor-till-bruna-stövlar-tips,anyone???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jensan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 348
J

Jensan

Har sett ut ett par bruna ridstövlar med snörning, men funderar nu över ridbrallor?? De ska vara helskodda och användas till "vardags" = vara slitstarka (och finnas i storlek XL :smirk: ) Har ingen aning vad som gäller eller inte. Har funderat på mönstrade, men jag vet inte. Tips?

Sv: Nya-ridbyxor-till-bruna-stövlar-tips,anyone???

Till brunt tycker jag att mer naturliga färger är snyggast.
Ex. beige, grön, grå..
har du bild? :)

Ska se ifall jag kan fixa..

Beige tycker jag...

Tråden Laban länkade till kan du säkert kolla i. Själv tycker jag beige skulle passa bra, om färgen är så rödbrun som stövlarna var på bilden du länkade till vill säga.

Tycker också du ska välja "naturfärgade" ridbyxor. I grått, olivgrönt, beigt, creme.
Marinblått kan också vara snyggt eller en annan nyans på brunfärg.

beige-brunt-oliv-rutiga brallor skulle vara jättesnyggt, med mörkbruk helskoning!:love:

Det finns jättesnygga rutiga ridbyxor från Pikeur på Henrikssons Ridsport.
Kolla www.henrikssonsridsport.se

Nu tror jag i oförsig att det är ganska utplockat med storlekarna men de kanske kan ta hem ett par åt dig i den storlek du söker. Visserligen ganska dyra, men de är oerhört snygga och dessutom brukar dessa ridbyxor hålla i flera år!

beiga det finns jätte fina på equinet.nu (kan vara se....) dem skulle jag köpt om jag hade bruna stövlar...

Jag tycker de bruna i Hööks nya katalog är snygga, men jag vet inget om hållbarhet... De har annan brun ton på helskoningen varför jag tror att de kan passa till bruna stövlar.

Modellen heter Sure-seat...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 036
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
718
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka