the_connemara
Trådstartare
Jag tänker alltså på de två fetmarkerade stycken nedan:
"Tillägg/förtydligande i TR I
2011-02-23
Vid Tävlingssektionens senaste möte togs beslut om följande ändringar i TR I Gemensamma.
•När det gäller de nya uppstallningsreglerna, så är det som står i proppen ang. uppstallning alltid arrangörens ansvar. Om man t.ex. hänvisar till stall utanför tävlingsområdet.
•När anmälan är stängd i TDB, så får man inte pengar tillbaka om domaren ändras.
•Inga dispenser kommer att ges för att ha egen ÖD på hemma tävling, vi kommer dock att godkänna undantag om en enstaka klass på en lokal/regional tävling har 10 eller färre startande. Ansökan skickas in till sportavdelningen efter anmälningstidens utgång.
•När det gäller bevakning av uppstallning på tävling så ska det alltid finnas någon på plats på området, även nattetid. Gäller på alla nivåer av tävlingar där uppstallning erbjuds.
•Sjukvårdspersonal ska vara sakkunnig, dvs. arbeta inom akutsjukvård eller ha aktuell utbildning LABC samt HLR för att vid en olycka ta hand om såväl lättare skador som att bistå med livsuppehållande åtgärder i avvaktan på ambulans.
http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2011/02/TillaggfortydligandeiTRI/"
Första fetmarkerade stycket: Det är inte bara att låta bli att skriva ut det i proppen. Det räcker inte ens att ta bort all information på hemsidan utan man får inte ens muntligt tipsa om uppstallning om någon utfrån ringer arrangerande klubb och frågar. För tipsar någon i klubben om uppstallning då så räknas klubben som ansvarig, med allt vad det innebär. Allt enligt direktkontakt med SvRF och specifika frågor.
Och vad innebär det egentligen? Om en häst i en uppstallning lämnat positivt dopingprov och ryttaren hävdar att det är uppstallningens fel, kan klubben krävas på kostnaderna då?
Det innebär ju att det hur lätt som helst för ryttaren att hävda att "någon i arrangerande klubb tipsade mig om denna uppstallning" och på så vis slippa allt ansvar? Eller?
"Tillägg/förtydligande i TR I
2011-02-23
Vid Tävlingssektionens senaste möte togs beslut om följande ändringar i TR I Gemensamma.
•När det gäller de nya uppstallningsreglerna, så är det som står i proppen ang. uppstallning alltid arrangörens ansvar. Om man t.ex. hänvisar till stall utanför tävlingsområdet.
•När anmälan är stängd i TDB, så får man inte pengar tillbaka om domaren ändras.
•Inga dispenser kommer att ges för att ha egen ÖD på hemma tävling, vi kommer dock att godkänna undantag om en enstaka klass på en lokal/regional tävling har 10 eller färre startande. Ansökan skickas in till sportavdelningen efter anmälningstidens utgång.
•När det gäller bevakning av uppstallning på tävling så ska det alltid finnas någon på plats på området, även nattetid. Gäller på alla nivåer av tävlingar där uppstallning erbjuds.
•Sjukvårdspersonal ska vara sakkunnig, dvs. arbeta inom akutsjukvård eller ha aktuell utbildning LABC samt HLR för att vid en olycka ta hand om såväl lättare skador som att bistå med livsuppehållande åtgärder i avvaktan på ambulans.
http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2011/02/TillaggfortydligandeiTRI/"
Första fetmarkerade stycket: Det är inte bara att låta bli att skriva ut det i proppen. Det räcker inte ens att ta bort all information på hemsidan utan man får inte ens muntligt tipsa om uppstallning om någon utfrån ringer arrangerande klubb och frågar. För tipsar någon i klubben om uppstallning då så räknas klubben som ansvarig, med allt vad det innebär. Allt enligt direktkontakt med SvRF och specifika frågor.
Och vad innebär det egentligen? Om en häst i en uppstallning lämnat positivt dopingprov och ryttaren hävdar att det är uppstallningens fel, kan klubben krävas på kostnaderna då?
Det innebär ju att det hur lätt som helst för ryttaren att hävda att "någon i arrangerande klubb tipsade mig om denna uppstallning" och på så vis slippa allt ansvar? Eller?
Senast ändrad: