Nya kanin- och marsvinsgården

gadriel

Trådstartare
Nu är den invigd efter en hel del slit men det var det värt när man ser hur nöjda hårbollarna är :)

Gården är på 72 kvadrat och där bor mina 5 marsvin och 4 kaniner:

b1.jpg

Alla tjockisarna samlade på en bild:

b2.jpg

Sa någon något om mat??!!

b3.jpg

Elsa:

b4.jpg

Snowy som kom till mig förra veckan har kommit bra in i flocken:

b5.jpg

Mindy och Tilda som tar det lugnt i det fina vädret:

b6.jpg

Sv: Nya kanin- och marsvinsgården

Å gud va fin den är, duktig du är på att bugga gumman

Gud vad härligt det ser ut ! :love::bow:

Det marsvinet näst längst bak är oerhört likt mitt gamla som gick bort ganska nyss :cry:

Bilden var från strax innan hon dog, nästan 9 år gammal, och hårfällningen var vi hos vetrinären många ggr, dom hittade inte orsaken :(

Hur har du gjort när du byggt ? Blev inspererad att göra något liknande åt mina svin ( iofs bara två men dom skulle nog uppskatta det ändå ;) )

Ja det var ju väldigt likt.

Vi började med att gräva runt om, nätet går ner ca 30 cm i backen, och så ner med 4,5*4,5 cm reglar och så brädor emellan. Nätet är ihopfäst med buntband på mitten för jag tyckte det blev lite luftigare än att ha ytterligare en bräda på mitten.

Gud vad härligt det ser ut ! :love::bow:

Det marsvinet näst längst bak är oerhört likt mitt gamla som gick bort ganska nyss :cry:

Bilden var från strax innan hon dog, nästan 9 år gammal, och hårfällningen var vi hos vetrinären många ggr, dom hittade inte orsaken :(

Hur har du gjort när du byggt ? Blev inspererad att göra något liknande åt mina svin ( iofs bara två men dom skulle nog uppskatta det ändå ;) )

Jaa :)

Ok, får försöka mig på något liknande, fast lite mindre tror jag :D

Jättesnyggt!:bow: Skulle vilja ha ett likadant själv åt min kanin och marsvinen men det kommer nog aldrig att hända tyvärr.

Vad mysigt det såg ut!! Men bor dom ute på vintern? Tänkte på att marsvin är ju väldigt känsliga jämfört med kaniner, blir lätt förkylda av vinddrag osv...
Men superfint bygge iaf! Ska det vara en "glipa" där till höger om dörren, smiter dom inte då? :)

Vad mysigt det såg ut!! Men bor dom ute på vintern? Tänkte på att marsvin är ju väldigt känsliga jämfört med kaniner, blir lätt förkylda av vinddrag osv...
Men superfint bygge iaf! Ska det vara en "glipa" där till höger om dörren, smiter dom inte då? :)

Nej dom bor inte ute på vintern, de bor i en liten ladugård som håller plusgrader men jag tror att kaninerna får vara ute i vinter men då ska jag göra ett isolerat hus till dem att bo i.

Tack :) Är en liten glipa precis vid dörren men den är så smal att ingen kommer ut.

Men va tjusigt :)
Vad duktig du är.

Jag satt och msnade med min syster senast igår om en gård faktiskt, det jag började undra efter att planer dragits upp var hur svinen klarar att vara ute dygnet runt (med hus givetvis) det blir väl kallt om de små fötterna på natten och i morgondaggen?

Jag satt och msnade med min syster senast igår om en gård faktiskt, det jag började undra efter att planer dragits upp var hur svinen klarar att vara ute dygnet runt (med hus givetvis) det blir väl kallt om de små fötterna på natten och i morgondaggen?

Mina marsvin bor ute dygnet runt från mitten av juni till början på augusti ungefär, dom verkar trivas mycket bättre ute. Jag tar bara in dom om det regnar länge eller om det åskar. Dom brukar vara ute tills det blir runt 10 grader på nätterna.

Låter bra! Ja kaniner brukar ju inte vara nån fara :)

Låter bra! Ja kaniner brukar ju inte vara nån fara :)

Två av mina kaniner bodde ute en tid och jag tyckte de hade överlägset finast kvalíte på pälsen :)
Den var tjock givetvis med mycket underull, men jag fick aldrig samma lyster och styrka på pälsen på de kaniner som bodde inne, de var mer dassiga.

Övht mådde kaninerna bättre som utekaniner trots att det kunde krypa ner mot en - 30 ibland, med isolerat hus och mycket värmande halm och hö så klarar de sig galant, ingen hade heller något problem med damm.

Så jag skaffar inga fler kaniner så länge jag inte kan ha dem ute :)

De där erfarenheterna har jag med :) Bara man har en välisolerad "koja" som dom kan krypa in i när det är som kallast klarar dom sig absolut! Och som du sa, pälsen :D

Shit vad fint dom har fått det!! och vad söta alla små gullisar var!! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka