Nya EU regler,dermocan, tigusspray får inte säljas!

K

Kalinsi

Nya EU regler har börjat gälla och apotek, djuraffärer osv får inte längre sälja exempelvis dermocan schampo och tigusspray. Detta fick jag berättat för mig på både djuraffären och apoteket i stan. Dom fick sälja det dom hade kvar i butiken, men inte mer sedan. Preparaten ska alltså förbjudas!
Kände ni till detta?

Sv: Nya EU regler,dermocan, tigusspray får inte säljas!

Nej det visste jag inte.. :'o
Vet du varför?

Nej det visste jag inte.. :'o
Vet du varför?

Hon på apoteket pratade om att det är för att det är starka
bekämpningsmedel och att det ställer till det för miljön.

Det har inte vi hör och jag jobbar i djuraffär?

Det stämmer enligt kemikaleinspektionens författningssamling: Medlen kommer att förbjudas för användning 2009-12-31

Källa: Kemikalieinspektionen

Liknande trådar

Hundhälsa Helt sjukt hur fega dom är. När andra länders kennelklubbar går åt allt hårdare känns det nästan som att SKK går åt motsatt håll. Tänker...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 289
Senast: Myrten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 675
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 091
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 272
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III