Ny westernsadel

F

froggy

Hur ska man göra om man köpt en ny westernsadel?! Jag menar med stigbyglarna. Något förslag på hur man kan göra för att det inte ska göra så ont att rida in den..

Sv: Ny westernsadel

Vad är det som gör ont, menar du?

Om du menar hur du kan böja stigbyglarna utåt så att de hänger i en bättre vinkel så fick jag tipset att vända runt stigbyglarna ett halv varv och trä ett kvastskaft (ed) igenom dem och låta dem hänga så tills lädret böjt till sig. Sen hänger stigbyglarna framåt av sig själva.

Sv: Ny westernsadel

leias tips är riktigt, glöm bara inte bort att lädret i fendern ska blötas också när man ska forma om fendern. I dyrare sadlar är fendrarna färdigsnurrade, har sett såna fendrar på mässor, men såna sadlar ligger inte i min prisklass på sadel...

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I vintras drömde stallkompisarna om en långritt tillsammans och nu börjar resan. Med sina hästar ska de rida tre dagar runt nordvästra...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vad tycker hästar om att ridas med ett bett i munnen? Gör det ont? Hur reagerar de om man rider utan? Det ska ett forskarteam från SLU...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka