mazariin
Trådstartare
Nu har jag äntligen bytt ut travselen mot en bröstsele, som jag dessutom hittade till ett riktigt bra pris begagnat! Som en liten överraskning visade det sig vara en i stl cob när jag öppnade paketet, men tycker det mesta sitter helt ok ändå! Det jag är lite fundersam över är bakselen, känns som att remmen som går över korset hamnar lite långt bak (plus att min häst har ett rätt så sluttande kors ), men kanske den hålls på plats ändå när han är förspänd eller vad tror ni?
Övriga kommentarer om inpassningen? Tar gärna emot alla tips jag kan få! Och ja, huvudlaget kommer antagligen inte att användas då det var i minsta laget, måste se om jag får det utspänt tillräckligt mycket (slängde bara på allt som hastigast idag). Men ifall det funkar, hur ska skygglapparna sitta? Har aldrig kört med såna förr.
Övriga kommentarer om inpassningen? Tar gärna emot alla tips jag kan få! Och ja, huvudlaget kommer antagligen inte att användas då det var i minsta laget, måste se om jag får det utspänt tillräckligt mycket (slängde bara på allt som hastigast idag). Men ifall det funkar, hur ska skygglapparna sitta? Har aldrig kört med såna förr.