O

okay

Hej! Vad använder ni för sadlar till era Connemaraponnyer?
Vilken bomstorlek?
Mitt sto är 144cm men kräver bredare bom än halvbloden i stallet.
Jag vill ha tips, för jag ska köpa en ny hoppsadel.

Sv: Ny sadel

Connemaror brukar vara grova så de behöver oftast vida bommar. Många vet jag har haft westernsadel till sina. Men ta ut en sadelutprovare som kan passa ut en sadel åt din häst!

Sv: Ny sadel

En morris and nolan skulle nog kunna passa. De går ofta att få mkt vida och de har en bred tunnel under. De är även formade så att jag kan tänka mig att de passar en ganska platt/bred/rund rygg.

Själv tycker jag att de är för vida i midjan och jag får ont att rida i dem men det är helt olika på individer.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
847
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V