Ny sadel.. Olympic och Wintec

J

jojjo_blondin

..en Olympic Jessica blev det, en ny. Stod och valde mellan en Kieffer och Jessican när vi upptäckte att Kieffern var en islandssadel :eek: , annars hade det blivit den. Men skön var den. Upptäckte också att våran egen sadel inte låg bra :crazy: , kan dock inte hoppa i dressyrsadeln. Ska bestämma oss om vi verkligen vill ha den i dagarna, ska höra med min dressyrtränare bara.
Beställde en Wintec Pro hopp, den vanliga wintec 500 passade, så vi åker med Ezzan dit om 14 dagar när den kommer, och då lämnar vi ifrån oss den andra.

Så, nu vill man höra lite kritik om Olympic Jessica och Wintec (500 och Pro) hopp :)

Mvh Janna

jag har stått o kollat på Olympic Jessica, funderar på en sån som dressyrsadel..:) du får rapportera!

Wintecen vet du redan vad jag tycker om :love: har dock inte testat pro, utan bara 500.

Ja :) . Jo den är ju rätt rak i bommen, därför passar den min häst, vet inte riktigt hur din ser ut ? Men wintecen passar ju på min också (dock inte dressyren).
Faktiskt hade en i mitt stall en sådan, så jag hade prövat innan, men dock normal bom. Ezzan landade på extra vid (33) . Det var den vi köpte.
Lädret verkar trevlig, och jag och min syster fick trevlit sits i den. Får se vad som händer dom närmaste dagarna . :)

Jag har haft en Jessica på min häst när han var hopplöst omusklad över ryggen och med tillhörande älgmanke.

Trevlig sadel utan att vara överdrivet dressyrig, lagom mycket stöd alltså. Skulle gärna köpa en till om jag hade en häst med lite rakare rygg.

/Jane

Sv: Ny sadel.. Olympic och Wintec

Har en olympic jessica, köpte begagnad. Har inte använt den så mycket men hittills tycker jag den varit bra. Man sitter jätteskönt i den, många av dressyrsadlarna jag provat har varit hårda i sitsen, olympicen är däremot mjuk och skön. Nu letar jag efter en ny allround/hopp eftersom den gamla börjar passa ganska dåligt nu när hon musklat på sig. Hon är ganska bred för att vara halvblod så vi har haft lite svårt att hitta sadlar till henne. Men som sagt, olympic jessican är jag jätte nöjd med.

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 612
Senast: Zata
·
J
Utrustning Jepp, nu åker vi iväg med ponnyn på onsdag. För att köpa både hopp och dressyrsadel. Dressyr då: Tanken är väl egentligen en...
2
Svar
25
· Visningar
2 486
Senast: jojjo_blondin
·
J
Utrustning Nu blir jag bannemej rädd.. Vem kan man lita på egentligen? Vem vet hur det ska sitta..? - Dressyrsadel - Köpte en Olympic...
Svar
12
· Visningar
2 976
Senast: jojjo_blondin
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 409
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka