Ny mobil - nytt bank-id?

mandalaki

Trådstartare
Håller på att byta mobil, har laddat ner en säkerhetskopia av hela mobilen från den gamla till den nya.

Bank-id-appen följde med - men jag kommer inte i den, det står "hämta bank-id".

Måste jag alltså beställa ett helt nytt bank-id? Kan jag ha kvar det gamla samtidigt, på den gamla mobilen? (Jag kommer att rensa den helt men måste veta att bank-id funkar på den nya först.)
 
Oh shit ... när jag postat tråden googlade jag, hamnade på min egen bank och Mobilt BankID går inte att flytta eller kopiera till en annan enhet. När du byter till en ny telefon eller surfplatta behöver du först spärra ditt gamla mobila BankID. Det gör du på internetbanken eller genom att slå in fel kod fem gånger. Därefter installerar du appen på din nya eller andra telefon och ansöker om mobilt BankID på internetbanken.

:o

@LenaH @ullo ta gärna bort tråden.
 
Oh shit ... när jag postat tråden googlade jag, hamnade på min egen bank och Mobilt BankID går inte att flytta eller kopiera till en annan enhet. När du byter till en ny telefon eller surfplatta behöver du först spärra ditt gamla mobila BankID. Det gör du på internetbanken eller genom att slå in fel kod fem gånger. Därefter installerar du appen på din nya eller andra telefon och ansöker om mobilt BankID på internetbanken.

:o

@LenaH @ullo ta gärna bort tråden.
Nej nej, lagt kort ligger! :devil:
 
Tack, det är fixat nu! Jag gjorde som de sa och det var lite svettigt när det gamla var spärrat och det nya inte klart. Men nu funkar det.

Jag har SEB, det kanske funkar annorlunda där än hos era banker? Jag fick spärra det gamla först.

@LenaH jag näthatar dig. :p
 
Ha, nu slapp jag googla! Satt just och funderade på hur jag skulle få in det på nya telefonen och så ser jag den här tråden. Så helt förspilld var ju inte mödan. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
459
Senast: sthu
·
Hemmet Jag är 30+ med råge men har ändå noll erfarenhet av detta med huslån, och mina bankkontakter initierade av mig själv kan jag räkna på...
2
Svar
20
· Visningar
1 750
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp