ny med fälttävlan hjälp hit =)

E

eriica-o21

till nästa sommar ska jag eventuelt börja tävla fälttävlan =). men jag undrar lite saker.

vad får man rida i ?
vad för stövlar ska man ha ?
måste man ha ridväst ?
och varför ska man ha medicard ? vad är medicard ? :crazy:
är de något jag ska tänka på ?

jag är så tacksam om ni kan berätta om era erfarenheter osv, och svara lite på frågor.

hästen jag ska tävla på är ett varmblod på 7 år ( 8 nästa år) han är drygt 165 hög. han har aldrig gått på travet har inget travsteg eller så han har jätte fint steg =).

vad tror ni ? berätta lite för mej om allt ni vart med om som sagt jag e ny på fälttävlans området och jag har aldrig tävlat innan men jag brinner för fälttävlan =).

/Erica:banana: :bump:

Sv: ny med fälttävlan hjälp hit =)

Är också relatift ny inomområdet men kan svara på en del.
I dressyren och hoppningen har du "tävlingsklädsel"(som på vanliga hopp/dressyrtävlingar) Men du behöver också bära en nummer lapp på rygg och mage.I terrängmomentet Är det mästa tilllåtet att rida. är osäker på om man får rida i t-shirt? Men i terräng är det viktigt att du även bör nummerlapp,benskydd,säkerhetsväst och medical Card. Alla dom sakeran ät obligatoriska (ej,benskydden men det lär du ha för att inte skadda hästen)
Medical Card= är ett häft dom du bär på vänster arm under terängprovet. Där du fyller i ditt "hälsotillstång" kontakt person osv. dom finns att köpa på Ridsportförbundet.
Sen för att starta fältävlan måste du även ta fältävlandskortet.

Fick jag med allt?:bump:

Nu ska jag vara en sån där tråkig tant och säga att det bästa är att skaffa TR!!!

och vart skaffar man en TR då ? =S :rofl:

Du måste även ha grönt kort för fälttävlan.
När du tar detta lär du dig även Tr. Där hittar man alla svar ang vilken utrustning man måste ha.

Väst och Medicalcardet är för din säkerhet och är ett måste.

Vad du annars skall tänka på att ni är tränade för er uppgift och har god kondis. Ta kontakt med en tränare på orten som kan hjälpa dig med frågor och träning.

Lycka till

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 843
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 641
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 297
Senast: Sixten
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 865
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar