MissFideli

Trådstartare
Jag har ev en ny katt på gång, en foderhona. Britt såklart. Men vågar jag? Det är en dansk import, hon är 14 v nu och ska alltså gå igenom rabiesprogrammet först, vilket betyder att hon är strax över 6 mån när hon kommer hit. Men jag vet inte om jag törs ! Tänk om Yoga blir supersur och Fia jätteledsen? Abbie är jag inte så orolig för, hon är alldeles för barnslig än för att ta illa upp och hon kommer ju vara dryga året då.

6 månader, värsta vildeåldern... Jag förstår om du är tveksam. Det har ju verkat som om Fia fått det bättre när Yoga blev kastrerad. Är det inte lite synd att fresta på husfriden redan?

Har du nån möjlighet i världen att låna en annan ungkatt nån månad, bara för att se hur kärringarna reagerar?

mandalaki

Jag tror att om 3 mån så borde Yoga har gått till det stadiet som hon kommer hålla efter kastreringen. Det kan ju ta några månader innan allt inombords lugnar sig.

Fia mår sådär, vet inte om det beror på dom andra 2 eller att nått hänt ute. Det har inte haft nått samband med kastreringen, men det kan ju komma efter på katter.

Nä jag vet inte alls. Har pratat med 2 större uppfödare och dom tycker jag ska ta chansen och så ska jag prata med Yogas uppfödare ikväll och se vad hon tycker. Hon har sett Yoga på sitt värsta humör och vet ungefär vad jag har att fundera på.

Men jag är totalt rådvill. Det skulle innebära att jag får avla (iofs inte jag som bestämmer nått :smirk:) utan att det kostar mig mer än sand, mat och vatten till fröken ifråga och kan lägga alla mina resurser på Abbies ev operationer. Men jag vill inte förstöra min lilla familj.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka