Ny kastrerad hona?

Michellan95

Trådstartare
Hur brukar en nykastrerad hona må egentligen? :confused:
Enligt veterinären som kastrerade henne i går så skulle hon vara "piggare" idag men av naturliga skäl trött och hängig igår. Lillan (våran katt) är fortfarande hängig och känns lite varm :(
Såret är jätte fint, är inte svullet, vätskar inte och ingen rodnad.

Jag förstår ju att hon säkert inte mår så jätte bra eftersom det ändå är en bukoperation hon har gått igenom, men jag trodde att hon skulle vara lite piggare eftersom veterinären sa som hon sa.

Sv: Ny kastrerad hona?

Isola var jätteslö även dagen efter kastrering, Dimma verkar också lite tröttare än vanligt. Men det kan bero på att de var fullvuxna (plus några år till) när de kastrerades. Yngre katter brukar hämta sig mycket fortare.

Sv: Ny kastrerad hona?

Jag var också lite orolig för den lilla hemma men nu verkan hon mycket piggare. Lilla Molly (6 mån) hemma kastrerades i tisdags (30/10). När hon kom hem på kvällen satt hon mest bara ensam i köket, ville inte alls leka med Mikey som vanligt (Mikey själv var som inget hade hänt eftre kastreringen men så är jan ju kille också). Hon både satt och gick konstigt, det var tydligt att hon hade lite ont och så var hon lite kall. Fast jättehungrig var hon för de had ju inte fått äta sen kvällen innan op.
I onsdags var hon fortfarande lite seg men gick i stort sett som vanligt o hoppade upp i soffan osv och igår var hon nästan precis som vanligt, tokiga kattunge! :love:
Magen är naken men såret o stygnen är fina, hon låter dem vara också, hon har varit jätteduktig! Hon var inne helt i onsdags men igår kväll fick hon kommma ut en stud o springa igen.
Stygnen tas bort nästa fredag. :banana:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 703
Senast: mackan
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 309
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: Mahonia
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka