Ny häst- Lära känna.

Thathorse

Trådstartare
Hej! Jag har precis fått en ny häst. Han är en D ponny- 17 år åt segare hållet och är en hopp ponny. Jag söker lite övningar inom ridningen så jag kan lära känna honom mer och veta hur han är i ridningen så jag kan rida honom bättre =) Bara ge förslag på övningar typ :) Han är väldigt mjuk och fin i kroppen. Tack i förhand <3

Jag gjorde inget speciellt när jag lärde känna min häst, satt upp och red som jag brukade. Blev att jag anpassade mig efter hästen och utgick därifrån, red bland annat för tränare för att få hjälp på vägen osv.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 606
Senast: Rosett
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 396
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama