nummer lap

F

fjording90

ska starta en 50 cm cleranound. läste i tr att man skulle ha en nummer lap som som var minst 50cm2. räcker det inte med en liten rund?:crazy:

Sv: nummer lap

Det beror på hur liten "den lilla runda" är - det räcker med en rund som är 8 cm i diameter (det blir drygt 50cm2).

Du behöver ingen NUMMERLAPP på Clearound;)

Med Clear Round antar jag att du menar bedömning A? Om detta ska ske på en lokal tävling eller större (regional tex) så ska man ha sin egen nummerlapp och ta reda på vilket nummer där ska stå. Har med tävlingens status att göra, CL är bara en bedömning.
Är det en liten klubbtävling vill de säkert att man lär sig rätt från början och även där har nummerlapp. Skulle tro att det på klubbtävlingar/inbjudningstävlingar är upp till arrangören att bestämma hur det ska vara med nummerlappen.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka