Nu skall jag börja läsa: "Från mina händer till dina"

Sv: Nu skall jag börja läsa: "Från mina händer till dina"

jepp, jag har iaf börjat på den, den är jättebra och Monty (Roberts) är ju super!!

Jajjemän... finns guldkorn i den boken, men som med allt annat ska man ju inte köpa allt han säger rakt av.

Vad Menar Du?:d

av det jag har hört om monty så vet jag inte om han är så bra som det hävdas, har inte någon direkt erfarenhet av honom dock so kan inte säga så mycket

ponnyryttaren skrev:
precis som med alla andra böcker/filmer/föredrag – att man ska plocka ut det som passar en själv och sin häst (tror jag CeciliaW menar).

Förövrigt har jag boken hemma och har typ bara läst förordet. Lånade ut den till en kompis som fick läsa den innan mig och hon tyckte att den var lite förvirrande mot andra nh-böcker hon läst, men som sagt, man får testa olika och se vad som passar...

/M

Jajjemän... finns guldkorn i den boken, men som med allt annat ska man ju inte köpa allt han säger rakt av.

asså man behöver ju inte -precis som du säger- att ta allt han säger. det finns ju flera t.ex pat perreli (vet inte om det stavas så), hempfling mm.
men själv tycker jag Monty är bra

Jag fick boken i julklapp så nu har jag börjat läsa, har iof bara läst 40 sidor men de har jag faktiskt tyckt om, det är rätt så logiska saker, jag antar att jag får se hur hans övningar är senare.

Men som tidigare har sagt, man ska ta guldkornen ur det hela, för allt passar ju inte en själv. Och det står faktiskt i början att författaren anser att man ska se videofilmer, gå på kurs osv. för att lära sig mera.

Så läs och njut av de kloka orden, och skippa det andra.

Jag har både den första boken, från mina händer till dina, och fick den nya, kommer dock inte ihåg vad den hette, i julklapp, älskar dom!

Helt underbara böcker han har skrivit!! Läs även "Shy Boy - hästen som kom in från det vilda" (monty roberts har även skrivit den). Den handlar om när Monty träffade vildhästen och mustangen Shy Boy, mitt ute på prärien. En otrolig vänskap uppstår och Shy Boy följer med monty hem och rids in. Efter några månader (eller om det är år?) tänker Monty släppa Shy Boy fri igen.. efter nån vecka som fri och vild igen - återvänder Shy Boy till Monty, helt på egen hand kommer han springandes rakt emot Monty.. Vänskapen övervinner allt!!

Helt fantastiskt bok och en massa fina bilder!!! när man läser uppstår enorma känslor, ena stunden skrattar man för sig själv, nästa gråter man...

Läs den!!!

Håller också på att läsa boken just nu ;) riktigt bra, det kan jag lova! en bok som alla, oavsett inriktning eller NH/icke-NH skulle läsa :banana:

ponnyryttaren skrev:
Av monty Roberts:love: Någon som har läst den?
Jag har läst den!!den är verkligen super och jag älskar montys metoder:)

Jag har också läst mer böcker med monty bla mannen som lyssnar till hästar...det är den bästa bok jag någonsin läst.den handlar om montys liv och det spelar ingen roll om man gillar hästar eller ine...den passar alla:)

//Poco

Jag försökte en gång fråga mig för här angående just MR men fick den tråden borttagen pga. att det var prat om en person.
Jag har hört väldigt gott om just MR men samtidigt har det varit väldiga diskussioner om hans trovärdighet.

Men säger som andra,,,,,man får ta åt sig det man tror på och det som tror passar en själv och ens häst.

Läste den redan för några år sen när den lanserades och den är som alla andra hästböcker - lite nyttigt och lite skräp, så man får sålla och ta åt sig av de bra bitarna.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
88
Senast: Badger
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka