Nu har jag fått tomtar på loftet.

shlubberdubb

Trådstartare
Har snurrat runt som en tossig p åstan och bort till ridskolan. Där får jag veta att det kommer vara en liten klubbtävling i mitten av november och ... ja... jaghar beslutat mig för att anmäla mig. Ska bara lista ut vilken klass. Det blir ju antingen LC:1 och LB: eller LB:1 och LA:1. Ska spendera kvöllen med att lösa igenom programmen och testa rörelserna när jag rider ut med killen de närmsta dagarna. Jag vill anmäla till två klasser, stryker mig hellre ur en än att jag står där och inte kan komma med i den andra.

Jag struntar också högaktningsfullt i resultat. Denna gör jag för att det är kul och inget annat. Som ett litet delmål i alltihopa.

:-)

Sv: Nu har jag fått tomtar på loftet.

Om du tvekar... rid LB/LA om ni är stadiga i den förvända galoppen, LC är helt vansinnigt intetsägande. LA:1 (antar jag att det är) är ett grymt mycket roligare program att rida :bump: så är det bara en klubbis så hade jag kört på det!

Håller med i allt det bubbel skriver. Funkar den förvända, så är La:n bra mkt roligare att rida.
Kul att ni ska vara med! Oh härlig inställning du har, sånt gillar jag. Man är ju med för att ha roligt, och för att få lite tävlingserfarenhet:)

Om du tvekar... rid LB/LA om ni är stadiga i den förvända galoppen, LC är helt vansinnigt intetsägande. LA:1 (antar jag att det är) är ett grymt mycket roligare program att rida :bump: så är det bara en klubbis så hade jag kört på det!

Hn har ju inte varit igång på länge och bara ridits ut det senaste men han rids alla gångarter just nu.

Innan han skadades var han så stark att han kunde gå förvänd på volt och ställd mot miten av volten utan att tappa balans eller byta. Bytte gjorde han bara för hjälperna.

Skall läsa igenom programmen. Faktiskt aldrig ridit en LA någonsin, trots att vi tränat på bra mycket högre nivå. Men en liten klubbis kan ju vara ett bra ställe att debutera LA utan att ha prestationsångest.

Min inställning kommer sig av att jag är så van att komma sist så hamnar jag ovanför mitten strecket så blir jag glad. Har sällan varit så lycklig som när jag hamnade försten utanför placering. Och det var på nuvarande pållen.

LC är ju inget kul program, det håller jag med om.

Åh, önskar jag också hade modet till det! Lycka till och hoppas det går bra! :bump:

Ps, vi vill se en massa bilder och filmer! ;)

Har kikat på LA1 och det var ju inte så himla svåra vägar och rörelser. De ska bara ridas korrekt. Sedan får jag ng ganska saftiga nedslag på poäng för att jag kommer rida i undertempo i traven. Annars går det inte att sitta. Sjutton att man inte får rida lätt.

Så jag anmäler nog till LB och LA. Kan ju alltid stryka mig från LA om det går åt pipsvängen i första klassen.

Varför går det inte att sitta om det inte går i undertempo?
Jag för min del anser att det är roligare att blir bland de tio första i en lätt klass är sist i en svårare. Har du kollat den nya LC-programmet? Det är faktiskt roligare nu. Vad du är väljer så Lycka till och ha roligt!

Varför går det inte att sitta om det inte går i undertempo?
Jag för min del anser att det är roligare att blir bland de tio första i en lätt klass är sist i en svårare. Har du kollat den nya LC-programmet? Det är faktiskt roligare nu. Vad du är väljer så Lycka till och ha roligt!

Det är så inibängen mycket rörelse i traven på den hästen. Allting svänger. Ryggen svingar ordentligt, bakbenen tar i och skjuter på utav attan. Mellantrav och ökad trav är nära nog omöjlig att inte rida lätt i vare sig man vill eller inte för man skickas ur sadeln. Som veterinären uttryckte det: "Jaha, du har hederlig gammal Schwedengang i den hästen"

Det är välidigt mycket rörelse i de andra gångarterna med. Han är inte mer än 1.63 men rör sig som kompisens gamla långbenta 1,78 häst med enorma kliv.

Det finns de som hävdat att de kan sitta på vilken trav som helst och suttit upp på min. Resultatet har varit att de inte klarat en långsida i arbetstrav och gett upp med orden "det var det j*vligaste jag varit med om". Grejen är att traven ser inte svår ut men jisses att den är det.

Vad gäller resultat så bryr jag mig som sagt inte. Jag debuterar hellre en LA i en liten klubbtävlng på skoj och gör bort mig där än drar iväg på en regional om ett år och kör LA och gör bort mig för halva länet.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka