Nu har hon börjat igen "/ Kissa i soffan alltså.

A

always_TsT

Min Hon katt har börjat att kissa i soffan igen, hon gjorde dt ett tag i våras men slutade...Hon kissar i soffan fast hon har en kattlåda. hjälp? vad ska jag göra??

Sv: Nu har hon börjat igen "/ Kissa i soffan alltså.

Vet hur det är med katter som kissar på andra ställen än i lådan. Det är ju lite svårt att lista ut varför. En del katter är väldigt noga med hur det ser ut i kattlådan. Vår katt går inte i lådan om där inte är rent (nu påstår jag ju inte att du inte rensar kattlådan). Har du provat att byta kattsand? Om du har många katter kanske du ska ha en låda till? Funderade lite på om hon är steriliserad, om det är i samband med löp-perioden som hon kissar i soffan?

Har du varit hos veterinär med henne så din katt inte har urinsten/UVI? Då vill dem gärna kissa på mjuka ställen.
Eller har någon förändring skett i ditt hem hon kan tänkas protestera mot?

jag hade oxå en katt som kissade i soffan. gick senare till veterinären och kollade upp varför. Han hade kristaller i urinen och urinvägsinfektion. Förknippade alltså lådan med smärta och kissade ner hela lägenheten istället. Tyvärr blev min lilla kille aldrig bra eftersom han var allergisk mot medicinen men hade han klarat medicinen hade han blivit frisk. Sedan finns det andra orsaker, vissa katter kissar inte brevid mat och vatten skål, om du har det liggandes där. Eller står lådan brevid tvättmaskinen som låter? prova byt sand och plats på lådan om det kan vara en orsak. Sedan finns det oxå pissoff på djuraffärer som man kan pruta på en trasa och lägga där den brukar kissa. Funkade för mig tillviss del. Hoppas kissen blir bättre!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka