- Svar: 14
- Visningar: 1 348
Länsstyrelsen i Stockholms län har beslutat om skyddsjakt efter den varg som nyligen dödade två ponnyhästar i Norrtälje kommun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte varg rättså områdesbundna annars kallas de strövvarg?Jag fattar inte hur det funkar med skyddsjakt på enstaka individ - gör de dna-prov på vargen innan de skjuter den, eller hur vet de att de tar rätt varg?
Jag fattar inte hur det funkar med skyddsjakt på enstaka individ - gör de dna-prov på vargen innan de skjuter den, eller hur vet de att de tar rätt varg?
De kan göra DNA test efterråtJag fattar inte hur det funkar med skyddsjakt på enstaka individ - gör de dna-prov på vargen innan de skjuter den, eller hur vet de att de tar rätt varg?
Och om det skulle visa sig vara fel varg så är det skit samma? Lite svinn får man räkna med, och så fortsätter man och skjuta tills man skjuter rätt?De kan göra DNA test efterråt
Nej de spårar fram rätt varg har jag förstått det som, så dom är säkra på det är rätt varg.Och om det skulle visa sig vara fel varg så är det skit samma? Lite svinn får man räkna med, och så fortsätter man och skjuta tills man skjuter rätt?
Hur då, om de först efter den är skjuten kan DNA-testa den?Nej de spårar fram rätt varg har jag förstått det som, så dom är säkra på det är rätt varg.
Lite så ja, nu verkar det vara en stationär ensamvarg (vilket det ofta är när det är problem)Och om det skulle visa sig vara fel varg så är det skit samma? Lite svinn får man räkna med, och så fortsätter man och skjuta tills man skjuter rätt?
Spårar med hund från platsen, men det är ju inte 100%Hur då, om de först efter den är skjuten kan DNA-testa den?
Nä, så det är inte säkert då som påstods. Utifrån vad jag läst så påstås det ju vara flera vargar i området som folk är rädda för och inte en ensam varg.Spårar med hund från platsen, men det är ju inte 100%
Nä, så det är inte säkert då som påstods. Utifrån vad jag läst så påstås det ju vara flera vargar i området som folk är rädda för och inte en ensam varg.
Skulle gissa att de kan kolla spillningen eller spåra med hund men jag är ingen jägare. Du får fråga länsstyrelsen.Hur då, om de först efter den är skjuten kan DNA-testa den?
Området är stort så det kan vara fler om det inte är föockrevir, men de brukar bli skjutna rätt snabbt i de områdena, grå egen skyddsjakt på marken med hjälp av lockbeteNä, så det är inte säkert då som påstods. Utifrån vad jag läst så påstås det ju vara flera vargar i området som folk är rädda för och inte en ensam varg.
Ja, det är ju väldigt vanligt tyvärr, alla dessa jävla SGT.Området är stort så det kan vara fler om det inte är föockrevir, men de brukar bli skjutna rätt snabbt i de områdena, grå egen skyddsjakt på marken med hjälp av lockbete