Trix
Trådstartare
Jag hade en tråd för 5 år sedan ang registrering av fullblod hos ASVH.
Istället för att väcka liv i den tråden skapar jag en ny (jag reggade aldrig stoet då), för nu är det ännu mer förvirrande
Här finns instruktionerna numera för importerade hästar eller fullblod.
Mitt problem är då att hästen är importerad och fullblod
Dvs reggad hos Svensk galopp, men med engelskt pass.
Så inga av de instruktionerna stämmer för mig
Jag ska inte ha nytt pass.
Jag ska ringa och fråga på måndag, men det kan ju inte vara rimligt att importavgift ska avläggas en gång till. Det är ju en himla skillnad på att få ett reg nr för 300:- (om hästen har ett SG-pass) eller för 1000:- (import).
Dessutom får ju fullbloden endast ID-kollas av veterinär, så jag vet inte hur fullblodsvärlden ställer sig till om en annan ID-kontrollant ska "kludda" i passet.
Någon som har koll?
Jag vill ju ha ett regnummer så att ett ev föl kan få gröna papper, men samtidigt måste jag behålla fullblodspasset.
Istället för att väcka liv i den tråden skapar jag en ny (jag reggade aldrig stoet då), för nu är det ännu mer förvirrande
Här finns instruktionerna numera för importerade hästar eller fullblod.
Mitt problem är då att hästen är importerad och fullblod
Dvs reggad hos Svensk galopp, men med engelskt pass.
Så inga av de instruktionerna stämmer för mig
Jag ska inte ha nytt pass.
Jag ska ringa och fråga på måndag, men det kan ju inte vara rimligt att importavgift ska avläggas en gång till. Det är ju en himla skillnad på att få ett reg nr för 300:- (om hästen har ett SG-pass) eller för 1000:- (import).
Dessutom får ju fullbloden endast ID-kollas av veterinär, så jag vet inte hur fullblodsvärlden ställer sig till om en annan ID-kontrollant ska "kludda" i passet.
Någon som har koll?
Jag vill ju ha ett regnummer så att ett ev föl kan få gröna papper, men samtidigt måste jag behålla fullblodspasset.