Nu bits hon igen...

kisse

Trådstartare
Min flicka bits, har skrivit om det förut, men hittade inte tillbaka dit...

Det är säkert som flera här tidigare sagt, att det är kärleksbett. Har KÄMPAT för att stå ut, puttat undan lugnt och betsämt, sagt fy, försökt fräsa, MEN det går inte över.

Händerna har jag vant mig hyfsta vid att hon biter i,. men när hon tar tag i skinnet på halsen el bröstet så gör det så j:devil:a ont. Hon blev småsur nyss när jag tröttnade på henne och skickade ner henne på sonens säng efter just ett bett i halsen. Men sen höll jag på med varmvattenberedaren o då, nyfiken i en strut skulle hon vara med igen :D.

Hon hugger inte, utan man ser liksom på hennes kroppsspråk att "nuuuu ska jag bitas", o så gör hon det. Det kan kännas (i mig) flera minuter att "snart kommer det", för hon kelar på ett helt annat sätt innan. Jag skickar med all säkerhet signaler till henne då också att jag är spänd, men jag kan helt enkelt inte låta bli att spänna mig...

Så vad gör jag, några bra handfasta tips?

Sv: Nu bits hon igen...

Nope.

Funderar på om hon behöver en kattkompis att "bråkas med", jag vill ju gärna ha en till:angel:, och det tipset fick någon annan med samma "problem".

Ok, anledningen till att jag frågade är att min ena hona blir ganska "bitsk" av att få p-piller :)

När min Gustav fick en kompis slutade han med bitbeteendet. Nu leker dom och jagar runt och får utlopp för sin "instinkt" på varandra istället:rofl::rofl::rofl: Så en kompis vore kanske inte fel.:)

Är hon kastrerad? Ganska många katter brukar bli lugnare och mer harmoniska efter kastrering.
Annars har jag två förslag - skaffa en kattkompis hon kan aktivera sig med. Tror jag helt klart är bäst! Eller helt enkelt blåsa på henne (min katt slutar direkt att nafsa då), knäpp henne på nosen eller alltid ha en liten vattenpistol med dig ett tag så du kan korrigera henne direkt.
Jag tror dock det beror på understimulering och skulle definitivt kastrera om ej gjorts och sedan skaffa en trevlig kissekompis till henne - att nämnas är att 2 katter knappt är dyrare än en.
Lycka till!

Svarar båda:

Då blir det en till! Har avelsplaner... Uppfödaren trodde hon skulle bli bra, hon har fint ansikte och har bra lockar:love:. Ska ställa ut för första gången det 26, får se hur kritiken lyder då...:crazy:

Oj oj oj, jag är så sugen på en sphynx, kanske blir en sådan då...:D

Hoppas det hjälper med en kompis... Annars kanske jag måste ha en trea, en fyra osv;). Stackars min man. Det var ungefär så det gick till f¨ån 1 häst - 7:eek:...

Om du märker att hon är på väg att bita så avlägsna henne från dig. Sätt ner henne på golvet och ge henne några minuter att lugna ner sig. Det gäller att bryta beteendemönster och att helt enkelt fösa bort henne när hon är på gång att bitas tror jag är det bästa.

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 712
Hästvård Då så, då har min Cruss fått på sig sina PG. Det blidde till att limma fast en klippt sula på plattan så att plattan kom upp från...
2
Svar
23
· Visningar
2 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka