Nu är ökenråttorna hemma!

Wassego

Trådstartare
Ni som tipsade mig förut när jag skrev att jag skulle skaffa ökenråttor, jag lovade ju en rapport.

Hämtade hem dem i går och de är ju såååååå söta! De är fortfarande små så det är inte klokt va söta de är. Barnen blev mycket förtjusta och accepterade direkt min regel om att bara vuxna får ta upp dem. Jag lät dem hålla råttorna när jag satt bredvid och det gick jättebra. Min äldsta grabb (nio år) var väldigt impad av dem och satt med mig och gosade med dem i en timme i går kväll. Han var väldigt duktig och lärde sig snabbt hur man ska hålla dem och hantera dem.

Ni har rätt i att de inte luktar(än?) och det är ju skönt. De är väldigt pigga och glada och de sov faktiskt i natt och det var ju skönt. Ska ta hem mitt gamla akvarium idag och jag tänkte att jag skulle ha det också till dem så kan de flytta emellan det och buren. Det är ju roligare att titta på dem i akvariet, då ser man dem ju bättre.

Vad jag ville säga var att jag är hit in tills mycket nöjd med de små liven! :banana:

Sv: Nu är ökenråttorna hemma!

Så kul att det går bra med dom och att barnen blev nöjda :)
Lycka till med dem i framtiden!

Dom kommer aldrig att lukta åtminstone inte om de är honor (vilket är det enda jag haft). Byt/städa på kissestället ibland bara. Antingen kommer de kissa på nåt tak eller i sandskålen, gissar jag.

Så kul att ni är nöjda! Uppfödarna brukar rekommendera att inte ha för många saker/hus den/de första veckorna som de kan gömma sej i, helst inget alls, för att de ska bli så oskygga som möjligt. Bara ett litet tips, det funkar faktiskt.

Heja nya barnen, vad får de för namn, tro? :banana:
Mina heter Wilma och Ella :love:

De är pojkar och heter Piff och Puff men kallas rent allmänt av oss för Gummitarzan och Spunken :D

Spunken är lite större och lite vildare än Gummitarzan, han klätrar och klänger och gräver sig in överallt. Gummitarzan sitter snällt i barnens hand och tittar med sina små pepparkorn, dottern är mycket nöjd över detta fenomen. Annars far de mest omkring i buren och de älskar ju verkligen sanden! Det ser ju så gulligt ut när de får spunk i sanden och bara far omkring. :love:

Ska fixa lite bilder sen, jag lovar!

Kul!

Hehe jag har också haft Piff och Puff, och en fet liten Oskar med halv svans :D

gul_zebra skrev:
Kul!

Hehe jag har också haft Piff och Puff, och en fet liten Oskar med halv svans :D

Vad hade hänt med den stackars svansen?

Snygg användar bild!

Vad kul!

Och bra att barnen accepterade eran regel! :bow:

Lycka till med era nya inneboende, hoppas ni får fina å roliga stunder tillsamans!

Wassego skrev:
Det ser ju så gulligt ut när de får spunk i sanden och bara far omkring. :love:

hahaha, har också haft ökenråttor, och sandbadandet är förgrömmat sött! :D

Liknande trådar

F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Haukur
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 467
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund Har ngn läst denna??Varje gång jag läser den börja jag gråta...usch jag är så känslig:p ngn mer som är...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: Albatross
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama