Nu är kaninungarna 3 veckor = sötvarning=)

paradiset

Trådstartare
{55C952EF-1CD3-4780-9182-CF2F4B1F8BAA}.jpg

{1ABC0E02-15BC-4077-956D-1E4FD31FA9F0}.jpg

denna hona stannar, en likadan hona är till salu :banana:

{9601D0E1-0B20-4910-8455-4E6440D000C1}.jpg

{BBFB5C15-6CAB-4CCB-9B9C-310613BAACB7}.jpg

denna hona oxå

{D423C7DD-786D-4C8E-AB46-727EC7AD18BA}.jpg

denne hane är tingad

{5E87560A-F51E-4DAC-87FC-2B33A0488717}.jpg

{4B94BDBE-D23F-4627-84B6-4DA8F67EE68F}.jpg

denne hane stannar oxå :love:

Säg till om ni vill se mera, då har jag bilder på min systers 10 dagar gamla minirexar ozå :banana:

Sv: Nu är kaninungarna 3 veckor = sötvarning=)

Åhhhhh.... :love: Gud vad söta! Den sista vill jag haaaa :love:

åh, gud så söta! :love: :love: :love:
kan du inte lägga in dom andra bilderna också ? kaninungar är ju det sötaste som finns ! :) :love: :bump:

Varför gick jag in här?
Satan i gatan va söta! :love:

Ååååh så himla söta, var det sötaste jag sett på länge.. :love:
Vill ha!! :p

paradiset skrev:
{55C952EF-1CD3-4780-9182-CF2F4B1F8BAA}.jpg

{1ABC0E02-15BC-4077-956D-1E4FD31FA9F0}.jpg

denna hona stannar, en likadan hona är till salu :banana:

åååh inte lägga ut såna fina bäbisar som är chinchillafärgad!! :love: :love: dom är ju bara för underbara!!

vad är det för ras??

Vad fina!! :love:

Har just haft begravning för 6 st nyfödda kaninbebisar :(. Upptäckte dem för någon timme sedan, har inte varit ute hos kaninerna sedan igår kväll men de har hunnit med mycket... Jag hade visst hane och hona men upptäckte det för sent. Man ska inte lita på uppfödarens uppskattning av kön alla gånger...
Har flyttat honan till stallet där det är varmare än i uteburen, så om det kommer fler ungar så fryser inte de också ihjäl. Frågan är ju vad som är barmhärtigast för ungarna - leva eller dö? Föräldrarna är ju helsyskon. Usch, detta känns inge kul......... :cry:
Någon som kan ge mig några kloka råd? Sitter här helt själv och vet varken ut eller in. Tror att det är bäst att låta mamma kanin vara ifred. Pappa kanin är förkrossad ute i sin bur :'(. De har inte varit ifrån varandra sedan de föddes i princip..

va tråkigt att sånt ska hända... det är oerhört klantigt att sälja kaniner med "fel kön" och så synd för oftas är det ju syskon som går ihop och får ungar. Allt kan bli så fel.

Men om det nu kommer fler kaninungar, vilket jag inte tror att det kommer att göra, och om du väljer att vilja spara dom så är det ingen fara för kaninungarna. Visserligen är det inavel men tror knappast att ungarna blir vanskapta.

stackars lilla killen.... du kan ju alltid ta han till veterinären och kastrera honom så kan han vara med sin syster =)

Ja, visst är det trist :(.
Jag anklagar ingen annan än mig själv. JAG borde ha kollat dem mycket tidigare. Usch vilket slarv :/. De ungarna som var födda var helt okej, inget vanskapt eller så. Undra om de led?? Det har varit ca -10 grader ute hela dagen och de var ju inne i boet bland mammans päls. Men ändå klarade de inte... :(
Så onödigt!

Nej, nu ska jag rycka upp mig. Hänt är hänt. Tack för raderna du skrev!

Är föräldrarna friska så blir ungarna friska, naturen har sållat bland kaninerna så de klarar inavel.

Kastrera hanen :banana:

För den som frågade så är det dvärgvädurar renrasiga. Och den är inte chinchilla, den är blå viltzobel, men ja förbryllande lik :smirk:

Jag har råkat ut för syskonparning förr, alla friska. Får du friska ungar i en syskonparning är du lyckligt lottad för då vet du syskonen är friska och inte bär på osynliga defekter :bump:

Okej, det känns ju inte så kul ändå.
Jag funderar på att kastrera hanen men vi får se vad som händer. Det har inte kommit fler ungar (tack och lov!) och honan mår prima ute i stallet.

Det borde inte vara tillåtet att lägga ut sånna bilder...man blir ju bara så kär :love::love::love::love::love:

Dolores_88 skrev:
Det har varit ca -10 grader ute hela dagen och de var ju inne i boet bland mammans päls. Men ändå klarade de inte... :(

nej dom led säkerligen ingenting, det går fort för dom att frysa ihjäl och det händer ofta.

en uppfödare jag känner gav upp en hona förra året då hon födde friska ungar som hon placerade ut en och en lite vartsom helst i buren och lämnade dom. Du ska glädjas över att du har en dam som tog så bra hand om sina små speciellt om hon var förstföderska!
När min egna hona skulle föda för första gången gjorde hon ett litet, litet bo i ett hörn utanför lådan och la dom sedan under höhäcken :rofl: lyckligtvis var jag tidig ut den morgongen och la dom tillrätta :love:

paradiset skrev:
För den som frågade så är det dvärgvädurar renrasiga. Och den är inte chinchilla, den är blå viltzobel, men ja förbryllande lik :smirk:

oj var det! ser verkligen ut som små chinchillor :love:

Nääääe vad sött! :love:
Vill haaa!

NAW :love: vad sööta!!:love:
usch du får inte visa sånna här bilder.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama