Nu är jag trött på all skitsmörja som säljs ute på marknaden till eksemhästar och som inte hjälper ett piss! Har en eksemhäst här hemma som håller på att totalt klia sönder sig! Jag har (nästan) provat alla sorter: prob, AVS-nånting (?) natural cream, nylanders, Aloe vera, nån sorts tjärsalva, Helosan, Horsol, Dermosol, Aloe Veterinary Formula och så vidare och så vidare..... Som sagt, nästan ALLT! Inget har hjälpt min stackars pålle Och verkligheten ser ju ut som sådan att allt detta blir DYRT i längden. Vet inte hur det är med er andra men jag har inte 1 miljon att slänga ut på en massa strunt som inte fungerar (kanske jag inte ska ha häst nu då eftersom jag inte har råd, som någon annan sade till mig för en tid sedan )
Nu tänker jag satsa på att försöka göra egen salva eller olja. Men sitter och funderar på vad jag skulle kunna använda som bas.... Någon som gör egna smörjor till hästar? Vad använder ni som bas? Kan man ta.... till exempel vanlig hudkräm för människor (naturligtvis parfymfri!) eller helosan? Bivax läste jag någonstans, men är det vanliga bivaxplattor som man använder då man gör ljus??? Eller finns det något annat bivaxplattor?
Tacksam för alla tips och råd!
Nu tänker jag satsa på att försöka göra egen salva eller olja. Men sitter och funderar på vad jag skulle kunna använda som bas.... Någon som gör egna smörjor till hästar? Vad använder ni som bas? Kan man ta.... till exempel vanlig hudkräm för människor (naturligtvis parfymfri!) eller helosan? Bivax läste jag någonstans, men är det vanliga bivaxplattor som man använder då man gör ljus??? Eller finns det något annat bivaxplattor?
Tacksam för alla tips och råd!