Boll
Trådstartare
Enligt alla uträkningar så skulle Belle ha fölat i går. Men där kom ingen fölis...
Magen blir bara större och större, jag tror att där ligger en elefantbäbi istället för ett föl.
Bäckenbanden har börjat släppa ordentligt, men juvret är inte helt påfyllt.
Jag har köpt ett sånt där mjölktest som någon här på buke rekomenderade (kommer inte på vem... ) Och enligt det så är det någon/några dagar kvar. (Två fält rosa av fyra)
Hon uppvisar inga tecken på förestående fölning...
Usch vad det är jobbigt att vänta.
Tänk om bäbin är förstor och inte kommer ut!!
Eller om det är fler än en trots 2 ul, det kan ju förekomma har jag ju sett här på avel i en annan tråd....
Håll alla tummar och tår för mej och Belle så att allt går bra!
Vid tidigare fölningar (två st) har hon visat tydliga tecken, med vaxproppar och jättejuver. Båda gångerna har hon fölat tre dagar innan beräknat datum.
Det kanske bara är luft i magen
// Anna
Magen blir bara större och större, jag tror att där ligger en elefantbäbi istället för ett föl.
Bäckenbanden har börjat släppa ordentligt, men juvret är inte helt påfyllt.
Jag har köpt ett sånt där mjölktest som någon här på buke rekomenderade (kommer inte på vem... ) Och enligt det så är det någon/några dagar kvar. (Två fält rosa av fyra)
Hon uppvisar inga tecken på förestående fölning...
Usch vad det är jobbigt att vänta.
Tänk om bäbin är förstor och inte kommer ut!!
Eller om det är fler än en trots 2 ul, det kan ju förekomma har jag ju sett här på avel i en annan tråd....
Håll alla tummar och tår för mej och Belle så att allt går bra!
Vid tidigare fölningar (två st) har hon visat tydliga tecken, med vaxproppar och jättejuver. Båda gångerna har hon fölat tre dagar innan beräknat datum.
Det kanske bara är luft i magen
// Anna