Nu åker jag till kenneln...!!!

Lenis

Trådstartare
..ska kolla på valpar, har hjärtat i halsgropen & fjärilar i magen! Det är bara två tikar kvar, och om ingen verkar passa så väntar jag in en annan kull eller kollar en annan kennel, men den här verkar kanon och det kan ju finnas en blivande guldklimp där. Tror jag dör av nervositet; det är ju inte ofta man får göra det här..! (Iaf inte om man haft tur & fått ha långlivade friska hundar innan, som jag haft.)
Håll tummarna för en stirrig möjligen blivande hundägare!! :bump: :bump: ;)

(Ni kan gärna skirva en rad om hur det var när just NI hittade er bästis!! Sånt är alltid roligt att läsa :) )

Sv: Nu åker jag till kenneln...!!!

Vad kul! Vad är det för ras?

Jadu, att jag blev med hund igen var en ren slump. Avlivade min förra tax i maj pga sjukdom. Kom då fram till att jag inte skulle ha nån mer tax, för det skulle ju inte bli samma sak, jag var rädd att jämnföra dom och var jättelessen över det som hänt osv.
I december pratade jag på telefon med mamma som berättade att hon hade blivit erbjuden en tax på 5 månader av en bekant, men pappa ville inte ha någon mer hund. Vi la på och jag satt och funderade i en timme. Sen ringde jag och bad om nummret till uppfödaren. :D Helgen efter var jag och sambon upp och tittade och kom hem med en Stina. Har inte ångrat en minut att jag köpte henne. :love:

Sv: Nu åker jag till kenneln...!!!

Leonberger blir det, har velat mellan leonberger, dobberman & alaskan malamute (vilken samling vad?) i evigheter, men efter att ha jobbat på djursjukhus & blivit oprofessionellt förälskad i flera leonbergerpatienter ;) fick det bli en sån. Inte lång tid kvar nu..

Höll på att bli med boxer ungefär som du blev, fast det var en avlägsen släkting som skulle sälja sin. Men vi hittade en annan person som var riktigt boxer-älskare och det var nog väl det, man har ju sina favvoraser!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 684
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: geting
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 322
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 664
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama