Nu är TIGERN på gång igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Jepp, nu är barn nummer två på gång. Hormonerna sprutar ur öronen på mig och jag är lättrörd till tusen. Klarar inte av att se på tv utan att böla för minsta lilla, kan vara en söt katt eller vad som helst...:smirk: :D

Är i vecka nio-tio någonstans nu, så det är en bit kvar, men jag har redan börjat irritera mig på framförallt en kommentar...

"Att vara gravid 'är ingen sjukdom"


Ursäkta mig så j*vla mycket för att jag då:
*sover i stort sett dygnet runt
*inte orkar någonting
*har fått tillbaka min fibrovärk som var nästan helt borta
*mår illa i stort sett hela dagarna
*är yr i huvudet så fort jag vänder mig om

Så inte f*n känner jag mig FRISK iaf...:devil: (Fast jag är jävligt glad och mycket förväntsnfull!:bow: )

Jenny
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

GRATTIS!

Jag/vi hade gärna också skaffat ytterligare ett barn, men jag vill helst slippa graviditeten, som var 42v av det du beskriver, förra gången. Ja ja, jag har väl ytterligare en 15-20 fruktsamma år framför mig så det hinns nog med så småningom! ;)
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

"Att vara gravid 'är ingen sjukdom"




Jenny

Det där hörde jag en väldigt rappkommentar på från ngn. FI-kvinna, att det bara är ytterligare ett sätt att föröska trycka ner kvinnor på! Klart att vi inte är sjuka, men vafan det är jobbigt för kroppen att vara gravid, det händer mycket och vi ska ta det lugnare! Så för tusan sköt om dig!!!

Blixtra, gravid i ca V16.

Grattis föresten!!
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Nu i efterhand kan jag längta efter att vara gravid...
Men när du påminner mig om hur det verkligen var och hur illa jag mådde så... :crazy: :D

Massor av grattis!!
Och hoppas att du snart mår bra igen!!
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Grattis
Ursäkta att mitt utlovade paket aldrig blev av men då min far dog så blev det en herrans massa packande av annat.
Men jag kanske får ett ryck endera dagen.

Grattis igen...
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Att vara gravid är ingen sjukdom..MEN det kan vara ett jäkligt besvärligt tillstånd, så det så...

GRATTIS:love:

//millus- som gick på komvux när tredje barnet var på väg, och fick tala om för lärarna att om jag sprang ut mitt på lektionen så var det för att jag var tvungen att akut kräkas!!! Trodde tredje graviditeten skulle vara en klackspark och det blev den värsta:devil: Men barnet blev det sötaste lilla guldhåriga man kan tänka sig:love:
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

He he he... Det där med fertilitet är också en sak jag har lite "roligt" åt. äser ofta här på buke om er som har lite svårt att bli gravid, och eftersom det oftare handlar om såna saker så har mjag det som "norm", att det för de flesta är lite svårt att bli gravid.

Med förra sambon så höll jag på i två ÅR och det blev aldrig någon bebis (tackochlov!!!) Med nuvarande sambo räcker det tydligen med att vi tittar på varandra så är jag på smällen... Det känns nästan lite pinsamt när folk frågar "Var det planerat den HÄR gången då?!" (Också en fråga jag avskyr, vad fan har folk för rätt att fråga om mitt sexliv?!)
Och jag lite halvt panikslagen konstaterar att "Ja, det var planerat, vi hade bara inte räknat med att det skulle ta SÅ fort"
Jenny
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Grattis!!
Tycker att det var igår jag läste om när din tjej var ny. Hur gammal är hon? 1,5?
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

gud va lik din bebbe är min kompis son! dom skulle kunnat vara tvillingar=)

Grattis föresten!
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Det är väl inte "slag på pungen" heller... men likväl är det ett jäkla kvidande! :rofl:


:rofl:

Kan man säga det till chefen nästa graviditet?
Det var det första han sa till mig när han fick reda på att jag var gravid
"Jag vill inte se att du håller på och sjukskriver dig för att du är gravid. Graviditet är ingen sjukdom"

...eller skulle det kunna uppfattas som ett hot?? :confused: :D
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

:rofl: :rofl:

Ha ha, vilken störtskön kommentar!! *Lägger på minnet*

Jag är också gravid, i vecka 7, jag kräks hela tiden...men det VÄRSTA är att jag kanske blir tvungen att sluta rida, redan, :cry:
Får så attans ont i nedre delen av ryggen så sjukgymnasten hotade med ridförbud om det inte går över snart, hur skall jag klara det?

Ja ja, men jag är glad ändå:)
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Här är en som är gravid i vecka 22. Sjukdom, nej inte alls, men jag håller med dig - nog fasen mår man dåligt.

Jag har haft en hittills mycket jobbig graviditet med illamående/kräkningar som inte vill ge med sig. Slutade i att jag än så länge är sjukskriven på halvtid och medicineras för illamående. Och nu mår jag faktiskt riktigt bra :bow: (fast som den arbetsnarkoman jag är, som älskar att vara lärare!, var jag inte så förtjust över sjukskrivningen. Men som sagt, jag mår ju bra nu, så den behövdes säkert).

/snurpe
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Grattis!!
Tycker att det var igår jag läste om när din tjej var ny. Hur gammal är hon? 1,5?

Jag skulle tro att Stina är ungefär 1 år och 3 månader, eftersom hon väl är lika gammal som min Sara.

Själv är jag lyckligt ogravid och planerar att fortsätta vara det, bl a av just de anledningar Jamtland nämner... :D
 
Sv: Nu är TIGERN på gång igen...

Jag får förmodligen ocks lägga av med ridningen nu, jag blir så jävla illamående av att sitta på mitt kamelliknande djur så jag finner inget nöje i att vaga frm... I vanliga fal har hästskrället en lugn och mjuk skritt, men så fort jag blir gravid så förvandlas han till ett vaggande monster... ;)

Och dottern är. precis som ulda sa, drygt ett år och tre måndaer.

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp