Nu är jag gammal

Gnist

Trådstartare
:eek:

Sonen, min förstfödde har nu avslutat grundskolan och blivit "stor" :D

Kameraskygg som han är, så blev det inte bra bilder, men mamma är stolt över honom som trots mobbning och illa bemötande från skolans håll har hållit ihop mentalt och fixat godkända betyg :banana:

sonen_1.jpg


Vill absolut inte vara med på kort..

sonen_2.jpg


Men mamma tjuvade ett till :angel:

Och ja, jag vet att han inte har kavaj och finbyxor, men han ansåg inte skolan vara värd att klä upp sig för, så när han kom hem åkte finbyxor och vitskjortan på innan det var fest och firande hos svärmor :love:

Och nej, han är inte svulten eller sjuk på något vis. Han äter som en flodhäst, men har samma gen som sin pappa vad gäller förmågan att lägga på hullet.. Dvs den är obefintlig :cool:
 
Sv: Nu är jag gammal

Vad kul att han klarat av det! Så är som min bror som också äter som en häst men syns noll på honom!
 
Sv: Nu är jag gammal

Det är helt underbart att han lyckats så bra som han gjort i skolan. Nu är det bara att hoppas på att betygen räcker till den utbildning han vill komma in på. 90 sökande till 50 platser :crazy:
 
Sv: Nu är jag gammal

Som en norrlandsfura, rak & stark !
(el. är det inte det som norrlandsfuran är:confused: )

Grattis till sonen! :banana:
Och lycka till med intagningen.
 
Sv: Nu är jag gammal

Vad roligt att han klarat pressen, men det är jag inte förvånad över då han är klipsk. Vet ju vilken behandling smarta barn får i våra skolor i kommunen. Själv var jag på dotterns avslutning, dock utan kamera, men pappa och farmor hade kamera så jag får väl tigga till mig kort från den sista avslutningen av byskolan.
 
Sv: Nu är jag gammal

Men gud så söt han var!

hälsa det ;)
 
Sv: Nu är jag gammal

Tack vännen :)

Jo, han har haft en tuff resa genom skolan och jag imponeras över att han klarat det så bra som han gjort, fast nog har det frestat på..

Jag är bara glad att han tagit sig genom det hela och slipper det där stället hädanefter :banana:

Nu i sommar ska han jobba med maken en period och resten av sommaren lär han nog bara slappa och läka i själen och sedan är det förhoppningsvis nya tag till hösten i ny skola och nya klasskamrater och viktigast av allt..Nya lärare :devil:
 
Sv: Nu är jag gammal

Ah, gilla gilla! :love: Attans att han är lite ung bara :angel:

Nu är ju helvetet skolan över, nu börjar det RIKTIGA livet!
 
Sv: Nu är jag gammal

Jag tror att han har orkat delvis på grund av att han själv är stark och delvis på grund av att han vet att vi accepterar vilka betyg det än hade blivit, så länge han har gjort sitt bästa.

Vi har aldrig någonsin gnällt över dåliga betyg/provresultat och vi har verkligen sett honom och försökt peppa och stötta utan att ställa några egentliga krav på skolarbetet och han har klarat sig igenom det och är förutom en trulig tonårskille, även en snäll och gullig kille som vi älskar för just den truliga killen han faktiskt är ;) :bump: :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är jag gammal

Och nej, han är inte svulten eller sjuk på något vis. Han äter som en flodhäst, men har samma gen som sin pappa vad gäller förmågan att lägga på hullet.. Dvs den är obefintlig :cool:

= Precis som min lillebror som fyller 16 på fredag! De har exakt samma kropps"form" ;)

Skönt att han klarade det, min bror slutar 9an nu oxå, i mina ögon är han forftarande 1½ år :angel:
 
Sv: Nu är jag gammal

JÄKLAR vad din son är lik min du :eek: , samma kroppsbyggnad, hållning och jättelik i ansiktet med!


Min slutar grundskolan på tisdag, men lever lite sommarlovsliv redan nu...

Grattis till hans skolavslutning och en stor nätkram till honom för att han orkat igenom skolan:banana: !
 
Sv: Nu är jag gammal

Åh, vad kul att se en mamma som är stolt över sin tonåring! :love: Det klart att jag fattar att alla mammor är det, men det är så ofta man ser bilder på allas små barn, i plånböcker, på nätet osv. Roligt att se en bild på ett stort "barn".

Duktig kille som orkat stå på sig! Hoppas allt blir bättre nu efter sommaren med nya lärare, kamrater osv.
Ser ut att vara en fin "pojk" :)
 
Sv: Nu är jag gammal

Även truliga tonårspojkar är mammas hjärtegull ;)

Jag tror att det kommer att bli bra med nya skolan och allt vad det innebär, under förutsättning att han kommer in.

Lite synd faktiskt att tonåringar sällan lyfts fram på samma sätt som mindre barn, men ibland så ploppar det upp positiva trådar om goa tonåringar tack och lov :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp