L

Lawendel

Någon som håller på med NTT (Natural Trick Training)? Jag skulle vilja börja att lära min ponny trick och så efter det, men vet inte riktigt hur jag ska börja :crazy:. Någon som tränar enligt NTT, och som kan ge mej lite tips :)?
Tacksam för svar :bow:

Sv: Ntt

du kan börja med att ta en godbit ( morot eller nått din häst tycker om ) och locka hästen att få huvudet mellan frambenen, så att hästen " bugar" detta brukar vara ett bra grundtrick och det stretchar ut hästens rygg och hals och hästen får mer självförtroende.
:D lycka till

Nej, jag har inte tittat på deras hemsida!

Okej, ska prova det :) ! Men vi tror att dom förra ägarna lärt honom att buga, för när man viftar med handen, eller bara för ner handen mellan hans framben så har han direkt ner huvudet och så ;) ! Men jag vet inte säkert :smirk:

Nej, jag har inte tittat på deras hemsida!

Okej, ska prova det :) ! Men vi tror att dom förra ägarna lärt honom att buga, för när man viftar med handen, eller bara för ner handen mellan hans framben så har han direkt ner huvudet och så ;) ! Men jag vet inte säkert :smirk:

Ja, vad vet man..

På hemsidan finns bl.a. filmer och "kort" att beställa som visar hur du kan börja träna. Finns också länkar till instruktörer!

Lycka till!

Huuga! Det är ännu mer pengar :crazy: Men i och för sig, man får säkert valuta för pengarna. Men att lägga så mycket pengar på lite instruktioner (jag vet, det är viktigt att det blir rätt och så, missförstå mig inte) om man ändå bara är intresserad av trick på "visa-grannar-och-syskon"-nivå.. Men allt i samhället kostar pengar, så är det bara.

Hehe ja det fungerar det med :) Men ibland behöver man lite tips.. Inte för att jag egentlgien tror att man kan ha en "lära" som alla hästar förstår vad gäller trickträning, men man lyssnar och testar allt man kan!

Har kört fast lite med bugningen. Han vet vad jag vill när jag knackar på knät, han lyfter benet, jag fångar upp det med min fot och han går ner på ett knä smidigt och lätt. MEN jag vill ju att han ska gå ner helt själv, utan min hjälp. När jag försöker, alltså jag bara knackar på knät utan att fånga upp benet, börjar han istället "flaxa" och skrapa med hoven. Hur går man vidare?
(Tillägger att hästen är lat och bekväm, höja krav är ofta mycket mycket svårt och energikrävande från min sida)

Jag har inte brytt mig så mkt om att hjälpa min med benen alls. Jag lärde honom istället att med huvudet gå ner riktigt djupt mellan frambenen. Då blev det naturligt för honom att ta bek det ena och gå ner på knä, medan det andra stod kvar och då sträcktes ut vackart framför honom i bugningen. Tar man en morot eller ngt mellan frambenen på dem så brukar de inte vara så motvilliga att gå ner med huvudet.
Jag la också till ett muntligt kommando när jag tränade detta som min häst snappade upp rätt snabbt.

Kan era hästar några trick?

Isf vilka?

Min arab har hittills lärt sig "le", sparka bakut, spanska skritt, plocka upp, buga, sparka fotboll, korsa benen (ser jättekul ut! riktigt nonchigt...:D) och, så klart.....

....stegra!

8113413.jpg

Någon som håller på med NTT (Natural Trick Training)? Jag skulle vilja börja att lära min ponny trick och så efter det, men vet inte riktigt hur jag ska börja :crazy:. Någon som tränar enligt NTT, och som kan ge mej lite tips :)?
Tacksam för svar :bow:

Halloj!
jag håller på med NTT, än så länge har jag tagit de två första märkena, så nu är det inte så långt kvar tills jag och min häst kan ta silverintruktörsnivån.

första övningen är en väldigt lätt övning, man knackar på insidan av bakbenet och när hästen lyfter benet, så tar man tag i det med andra handen och lockar hästen med en godis i ljumsken. till slut kan hästen göra hela övningen med bara en lätt knackning från din sida. usch vad det är svårt att förklara såhär!
jag skulle faktiskt rekomendera dig att antingen köpa kort, filmen eller ta en lektion, det är det enklaste sättet att börja på!

men förstod du inte eller undrar nått mer så säg till!

Tja, skulle jag göra så med min skulle han inte böja benet och gå ner på ett knä utan bara "trassla ihop sej" hehe!

Suberdoo, dina hästar kan väl? hur har du gjort/hur skulle du göra i min situation?

Det här verkar jätte intressant. Ingen som vill dela med sig av olika övningar gratis (A)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 583
Senast: mily
·
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama