Får väl se om jag orkar ta tag i det där och om bokförlaget också tycker att det vore en rolig idé. De var ju måttligt förtjusta sist jag skrev en hästbok för vuxna. MEN så roligt att höra.
Jag älskade den också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får väl se om jag orkar ta tag i det där och om bokförlaget också tycker att det vore en rolig idé. De var ju måttligt förtjusta sist jag skrev en hästbok för vuxna. MEN så roligt att höra.
Lotte hade en skimmel som hette Florian :-)Jag gillade Lotte-böckerna. Hon var rullstolsburen men hade en häst som hette Tanja och en som hette Sultan(?) som hon red dressyr med.
Windyböckerna älskade jag.
Jag hade inte så många egna böcker men lånade alla hästböcker som fanns på skolbiblioteket, bibliotekarien hade lite problem att hitta nya böcker åt mig och lånade även av släktingar.
Minns att det fanns några böcker om en häst som hette Blue Eye. De verkade handla om samma häst men hade olika författare. Om jag minns rätt.
Justja! Florian var det ju.Lotte hade en skimmel som hette Florian :-)
.
Monica Alm - Här kommer ponnygänget Författaren skrev dock under pseudonym och hette egentligen Rune Olausson....Lotte hade en skimmel som hette Florian :-)
Blue eye böckerna gillade jag!
Och någon författare som heter Alm? Hemliga ponnyklubben typ. Hon skrev om någon annan också.
Silver Moon av K.M. Peyton?
Den var skriven av Marie-Louise Rudolfsson.Jag har fortfarande en dröm om att åka till Irland och semestra med häst o vagn. Detta efter att ha läst en bok i serien Wahlströms minipocket. En svensk mamma med son och dotter som genomför detta. Sonen var långhårig och hette Lasse och kunde inte begripa hur irländarna visste vad han hette - dom kallade honom "Lass" hela tiden. Dom kuskade runt Irland med en draghäst och en ridhäst och galopperade på stranden.
Jaa, Panaway, Dom hade jag också. Eller jag har dom fortfarande på vinden.Den var skriven av Marie-Louise Rudolfsson.
Hon skrev även några minipocket om när hon och dottern Maria köpte en gammal galoppör, Panaway. Och sen fick man följa dem genom alla sorger, bedrövelser och framgångar.
Jag hade ju äran att jobba med ena bokens tre huvudrollsinnehavare under deras seniorår.Kom precis ihåg en bokserie till som stod i särklass: Wahlströms Ponnyklubbs Årsböcker!! De med fotografier i. Det stora Ponnyloppet var den första och ÅH vad jag älskade den!
Jag hade ju äran att jobba med ena bokens tre huvudrollsinnehavare under deras seniorår.
Pluto, Abby och Zita.
Jag tror den hette Mysteriet med den vita hingsten, den utspelade sig på Gysinge där Nils-Erik Sundblad hade lipizzanershow och bilmuseum som sen flyttade och blev Silver Hill.[/QUOTE
Åh! Den hade jag inte sett! Jag tror den sista jag såg var den med haflingerhästarna, vad hette den? Vet du hur många såna här böcker som gavs ut?Jag hade fel på titeln, Jakten på kungens ring hette den. Pluto på framsidan.
Tjurskallen måste väl ha varit Alexander den Stores häst, Bucephalos?@Lillgrådis - ja, Tjurskallen har jag här hemma i en låda någonstanst! Den gillade jag men minns inte heller helt vilka "öden" det var..
En annan av mina favoriter var Joey av Michael Morpugo, en hästhistoria under första världskriget.
Vet inte vad den första boken hette, men nummer två hette "Nuja kommer tillbaka" och handlar om hur Martina åker till sydfrankrike där hon hittar hästen och hur den sedan kommer tillbaks dräktig till henne i Tyskland
Det har nämnts tidigare i tråden både vad båda böckerna heter och en länk till vart man kan få tag i dem.