Åh, den ser bekant ut! Tack!Kanske den här? (den finns även med i en hög som jag asade ner från vinden )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, den ser bekant ut! Tack!Kanske den här? (den finns även med i en hög som jag asade ner från vinden )
Tänker du på Freedom?Kommer också ihåg en bok jag fick av pollux, som handlade om en tjej som fastnade i ett stall och fick uppleva något som hade hänt förr när alla djur i stallet brann inne, någon som vet vilken bok jag pratar om?
Är det den där man får följa ett arabsto från nästan födsel till när hon kommer till England och får en åsnekompis som heter Telefon?Böcker om Melka det arabiska fullblodet som kommer till England,
Kan den förste boken vara balett?
Njae, hittade inget bra när jag sökte men känner inte igen titeln. Den måste ha kommit runt 2005-06 tror jagTänker du på Freedom?
Sedan minns jag två böcker jag lånade på biblioteket, en tror jag handlade om en tjej och en passlöpshäst och den andra om en kille och hans häst där han var med när den föddes, tror den hette Galax eller något liknande...
När jag blev lite äldre (tonåren) läste jag en som hette Darkling. Handlade om en tjej som inte hade så mycket pengar (tror jag) och så köper/får hon en häst som heter Darkling och så är det en kille (rik?) med så den är både hästbok och romance på en gång. Kan ha varit en galopphäst. Har nån annan läst den?
Britta och Silver står (komplett!) i bokhyllan och läses fortfarande med jämna mellanrum när jag behöver koppla bort mig, slippa omvärlden och få lite härlig nostalgi trots att jag kan böckerna utantill snart Känner alltid ett litet sting av besvikelse och tomhet när jag läst ut den sista i serien, jag önskar att det hade kommit ut flera böcker till om Brittas fortsatta liv
Övriga hästböcker är givetvis ett gäng Klara-böcker, Nan Inger Östmans Ridsommar på Västanå samt Polluxböcker sen jag var Pollux-medlem.