- Svar: 33
- Visningar: 3 713
Den norska hoppryttaren Cecilie Hatteland buades ut av publiken i Falsterbo Horse Show efter att hon drivit sin häst kraftigt med spöet genom hinderkombinationen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Borde blivit avstängd från tävlingar månader framåt, fruktansvärt dåligt beteende och var rent plågsamt att se på. Är benet så svagt att man måste misshandla hästen så kanske man inte bör rida alls och det borde hon upptäckt innan tävlingen, var ju knappast första gången hon red sen benet läkt. Dessutom när hon själv sätter hästen i en dålig situation, dålig stil.
Var iallafall positivt att hon blev kallad så snabbt till domaren så att folk fick reda på att något faktiskt hände efter ett sånt beteende.
Det där med att straffa en häst när man kommer ut från banan skulle rendera omedelbar avstängningJag läste att hon fick en tillsägelse efter fredagens ritt av stewards då hon straffade hästen efter att hon gått ut från banan
Ja jag blev också helt paff, verkade publiken också bli. Vilket gör hennes ursäkt ganska löjlig, om hon nu visste att benet inte hade styrkan nog, varför gå in igen på banan och upprepa det.Det var likadant under båda rundorna dessutom?! I samma kombination. Jag blev helt paff när hon kom in och gjorde om samma sak en gång till.
nu finns det bevis på att hon har behandlat hästen på samma sätt tidigare år utan att hon innan hade varit skadad så detta verkar vara ett normaliserat beteende hos henne.
Aj då. :/ Inte bra.Vart finns det beviset? Jag sökte efter länkar..
Klippen är ej längre tillgängligaAj då. :/ Inte bra.Vart finns det beviset? Jag sökte efter länkar..
Ja och det var bara i den rundanJag får det till 7 slag med vinklat spö![]()
Nu var det ju sista dagen och sista klassen på Falsterbo så det var ju sluttävlat för den helgen.I mina ögon skulle det enda vettiga ha varit att bryta ritten omedelbart för ryttaren och stängt av fortsatt tävlande, åtminstone under Falsterbo.
Ja och ändå så räcker det med att hon ber om ursäkt och lovar att det aldrig ska hända igen till Ground Jury så kan hon tävla vidare nästa helg om hon villHar tittat på klipp från hennes ritter för något år sedan och tyvärr framkommer samma sak flera gånger även då.
Här är en filmsnutt från falsterbo
Tycker nog att FEI får ta sig i kragen. De är alldeles för flata och mesiga. Har helt tappat förtroendet för dem och indirekt sporten på den nivån.
Enligt en kommentar på tidningen ridsports Facebook sidan fick hon ett gult kort i april 2013 för Abuse of horse. Det har funnits klipp där hon tydligen gör liknande men som nu är borttagna. Så det här verkar ju helt klart vara ett regelbundet beteende av ryttaren. Ändå får hon bara en varning för hon lovar att det aldrig ska hända igenMen så Hemskt! Gör en människa så inför internationell publik väcker det ju mer än en tanke!![]()