Normalstor eller liten?

ragge

Trådstartare
Min 1åring som är 14 månader nu är 149 cm i manken och 154 på korset, hon va 146cm på 1års dagen, ganska lika fram och bak.
Vad kommer hon att bli som vuxen ungefär?
Här på 1årsdan:
DSC00124.jpg

Här 14 månader gammal:
DSC00392.jpg

Senast ändrad:
Sv: Normalstor eller liten?

Alltid svårt att säga när man inte vet mer än en bild och höjd, men jag tippar på strax under 160 cm.

Det bero väl lite på om hon har en stam som utvecklas sent eller inte.

Mitt stos första föl var 142 fram och 148 bak när han såldes som 10-månaders. På treårstestet i år var han 162. Mitt sto är 166 e en hingst på 165 och u ett sto på 169 och avkomman har Irco Marco till farfar och de utvecklas sent.

Vårt halvblods sto som är 14 ½ månad gammal är runt 147 cm i mankhöjd också. Båda föräldrarna ligger på strax under 160 cm. Är också lite orolig över henne... Bara hon passer 1,55 så är jag nöjd :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 090
Senast: Catsu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 541
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka