Nördböcker

GardenAngel

Trådstartare
Jag vill ha tips på nördiga hundböcker! Om belöningsbaserad hundträning och om hundpsykologi. Jag har precis köpt "Vägen till hundens inre" och ska skicka efter BAT 2.0, Culture Clash och The Cautious Canine. Men har ni fler tips på nördiga böcker? Svenska eller engelska kvittar. Gärna också om det finns böcker om belöningsutveckling!
Har "Rädda, stessade och arga hundar". "Lugn och fokuserad hund" och "Shaping" sedan innan.

Jag är inne på samma linje och går i bokköpartankar. Det jag blev rekommenderad när jag läste Hundens Beteendebiologi 1-3 (distanskurser, superkul, sök om du har tid och möjlighet) var bla Adam Miklosis böcker och forskning. Tänkte ge mig på något av honom först och sedan snöa in på det som faller mig i smaken.

@Laa Åh! Undra om det finns som sommarkurser! Pluggar redan 100% plus jobbar 25%, så är väl kanske inte läge just nu.. :D Ska kolla upp Miklosis!

Har inte hittat någon hundrelaterade sommarkurs på distans, men det kanske finns någon i din närhet? I min närhet finns... Skog. Så jag har inte så stora möjligheter :D
I övrigt: på svenska: Per Jensen. Det jag läst är lättläst och intressant.

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 016
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka