Noonie juice

K

katter

Har någon erfarenhet av att ge det till häst. Var kan man köpa det?

Sv: Noonie juice

Rent bluff och båg. Vid undersökningar har det visat sig vara druvjuicen i blandningen som är verksam. Druvjuice kostar inte 1/10 av vad Noonie kostar.

Vi fick en dunk på prov, men hästarna vägrade äta och själv höll jag på att spy av lukten så det försöket blev det inget av.

Har dessutom för mig att deras marknadsföring varit i blåsväder?

Håller med föregående. Kikar man på innehållet så kan lika gärna blanda ihop denna dryck själv och betala en väldigt liten summa jämförelsevis.

Vet inte om det sitter i drycken eller i tron, men jag vet folk som druckit detta och de har blivit som förbytta till sin personlighet, så jag går inte på denna mirakeldryck som skall bota allt enl ÅF.

Jag lider av svår magkatarr och kan ibland ramla ihop av smärtan men sedan drack jag noni i en månad och under den månaden hade jag inte ont en enda gång. Min granne har druckit noni i 10år och hon har inte vart sjuk en enda gång under dessa åren men så tog nonin slut nyligen och hon hade glömt att beställa ny, genast blev hon jättesjuk.. Så något är det, man kan helt enkelt inte inbilla sig frisk i 10 år?

Visst kan man det. Men som sagt; de positiva effekterna av juicen kommer från DRUVAN enligt de försök och tester som gjorts. Druvjuice är inte dyrt...

Typiskt att ni hört så dåligt om juicen. Jag hade gärna hört fler som hade goda erfarenheter från det.:crazy: känner att jag behöver lite "mirakelmedicin till min hosthäst. Men tack för svaren!

Typiskt att ni hört så dåligt om juicen. Jag hade gärna hört fler som hade goda erfarenheter från det.:crazy: känner att jag behöver lite "mirakelmedicin till min hosthäst. Men tack för svaren!

För hosthästar finns det "riktiga" mediciner som är mkt effektiva.
Annars är den bästa medicinen att anpassa miljön:
mkt bra grovfoder helst ensilage, ej dammigt i stallet, alltid ventilation dvs dörrar och fönster öppna, mkt utevistelse osv.

jag har haft en hosthäst. Han hostar inte längre och kan tom stå på halm och äta vanligt hö.

Det finns INGA mirakelmediciner. Inga alls. Traditionell veterinärmedicin och en god miljö och omvårdnad är nog bästa behandlingen.

En snabb googling ger också vid hand mycket intressant information.

Prova Nonin och avgör istället själv vad du tkr, om inte jag minns fel så får man pengarna tillbaka om man inte är nöjd

*kl*

Skulle vara väldigt intressant med en placeboundersökning.

Alltiallo mediciner finns inte, då skulle det användas betydligt mkt mer.

Jag hade en hosthäst när jag var yngre...vi gav henne riven pepparrot och det hjälpte henne...bara för att nämna en huskur...efter att hon ätit det ett tag så åt hon det ur handen..det kan jag inte riktigt förstå för det är ju rätt starkt...skadar ju inte att prova..inget dyrt.;)

Jag ser att tråden inte varit uppdaterad på ett tag. Men jag har en fråga jag oxå om Nonin. Det är såhär att tre hästar i stallet får Noni och samtliga tre har otäcka humörsvängningar. Nu är kanske detta långsökt men när jag satt och funderade på vad sjutton som är annorlunda nu mot tidigare (då dom INTE rest sig, anfallit hästar och folk i hage o annat otrevligt) så var den enda gemensamma nämnare jag kom på: Alla tre får dom Noni. Ingen annan häst i stallet får det. Och ingen annan häst i stallet har heller fått en personlighetsklyvning av något slag.
Jag kan vara ute och cykla, men jag vill ändå kolla om någon har liknande erfarenhet?

För hosthästar finns det "riktiga" mediciner som är mkt effektiva.

för lite mer än ett år sen fick jag beskedet att min häst har kraftig kronisk bronkit, och vi fick recept på två olika medeciner han skulle ha dagligen (morg. o kväll) vilket jag själv inte tyckte hjälpte hnm ett dugg, och dessutom kostade mulltum då jag va tvungen att köpa nytt två ggr i månaden pga mängden han skulle ha...
han va i stort sett precis som innan, sen fick jag tipset att prova noonie av en annan i stallet, o vi gjorde de. och voila.. hästen har inte hostat en enda gång sen i höstas.... och är en helt annan, piggare o gladare häst än han va med den vanliga medicinen han skulle ha! och vet. har inte heller haft ngt emot att vi använt de, snarare tvärtom...

dessutom vet jag måånga som druckit noonie för eget bruk som tyckte de funkade utmärkt...

men de är väl som med allt annat, delade meningar.. hur vore livet annars ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
630
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
509
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 484
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 042
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar