Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ni för erfarenhet av njurbäckeninflammation? Prognos och behandling?
Bekräftar det jag lyckats googla mig till..Allvarlig sjukdom som ibland inte går att få bukt på då det är svårt att behandla. Ibland är njursvikten så pass kraftig att det inte går att häva. Om hunden tillfrisknar är det tyvärr risk för att det utvecklas kroniska förändringar i njurarna. Så avvaktande prognos, det krävs långa behandlingstider och täta uppföljningar och provtagningar men har man tur rör det sig om en bakterie som inte är särskilt resistent och sensibel för en antibiotika som har god njurpenetrans (vilket tyvärr de flesta inte har).
Uppfödaren säger att UL har visat att njurbäckeninflammationen inte har påverkat njurarnas funktion. Känner mig rådvill.
Uppfödaren säger att UL har visat att njurbäckeninflammationen inte har påverkat njurarnas funktion. Känner mig rådvill.
Bekräftar det jag lyckats googla mig till..
Valpen i fråga är snart utförsäkrad pga vård över helg då valpen fick urinvägsinfektion. Det här medför att valpen inte kan besiktas utan anmärkning vilket leder till reservation i ev ny försäkring - ellerhur? Valpen har just nu en valpkullsförsäkring.
Så himla hjärtskärande, en 9 veckors gammal valp.
Har tyvärr ställt in mig på det värsta inför kommande veterinärbesök.
Vad kan jag styrka det med? Om uppfödaren skulle motsäga sig.Eftersom valpen inte kan besiktas u.a. så har man rätt att backa köpet och få tillbaka handpenningen.
Vad kan jag styrka det med? Om uppfödaren skulle motsäga sig.
Jag har en importerad hund hemma, det är ett år sedan.Jag minns kanske fel men skulle du inte importera valpen? Då är det kanske svårare att säga vad som gäller.
Varken uppfödaren eller jag är registrerade som uppfödare.Problemet i ditt fall är väl att du tänkt avla oå hunden så det är svårt att veta exakt vilken lagstiftning som ska tillämpas. Normalt sett gäller Köplagen mellan uppfödare och då är det Köplagen eller det avtal ni ingått som gäller. Mellan uppfödare och icke-uppfödare gäller Konsumentköplagen som ger mycket starkt konsumentskydd och som inte kan avtalas bort.
Problemet är att veta om ni räknas som juridiskt jämbördiga parter eller inte. Om ni betraktas som jämbördiga=Köplagen eller avtalet ni ingått.