Njur -och levervärden?

sissu

Trådstartare
Lyckades få ut en vet. i dag som hade tid att lyssna och som ansåg det VÄL befogat att ta njur-och leverblodprov på hästen.
Bara för att vet. lyssnade och tog prov så sviktar mitt tyvärr mitt förtroende.

Nu undrar jag vilka riktvärden som finns för vad som är normalt eller inte så jag har lite att gå på och jämföra med när provsvaren kommer.

MVH/
 
Om du får provsvaren hemskickade så finns alltid dom "normala" värderna angivna på pappret.
 
AHA.. Så då kan inte vet. bagatellisera(stavn?). Det är det jag är mest orolig för när det gäller dom.
Tack.
MVH/
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp