Nick hälta, hjälp!!!!!!!!!!!

P

Prisse97

:cry: Min häst har varit nickhalt sedan i lördags, han är inte svullen eller varm någonstans. Är glad för övirgt och går än¨då på ganska bra till och från hagen! Jag ska in till klinik på måndag 8.30 men jag är upp över öronen ororlig för min älskade häst, han har aldrig varit halt innan och jag har haft honomi fem år. Har någon av er erfarenhet av dessa symptom och framförllt av nickhälta. Vore jättetackasm om ni kunde dela med er, är helt förskräckt och tänker bara en massa hemska tankar!
Kram till er alla :confused:

Sv: Nick hälta, hjälp!!!!!!!!!!!

Vad menar du med "nickhalt". Att hästen "nickar" när den sätter i sitt onda ben?

Det är heelt omöjligt att veta vad som felas din pålle. Lycka till på måndag och hoppas att vet hittar något som är lätt att åtgärda!

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst var lite svullen i vä fram (nedanför knät, på insidan) förra måndagen, hade en svag hälta i trav. Tisdag var svullnaden nästan...
Svar
4
· Visningar
3 199
Senast: Thrillie
·
Hästvård För två dagar sen (söndag) så blev min D-ponny plötsligt väldigt halt. Det syntes tydligt i skritten men han hade inga större problem...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: niardasp
·
Hästvård Blir inte klok på min häst. Köpte honom från ridskola dec -02 med pålagringar vf men ohalt vid böjprov. Vet tyckte inte att...
Svar
15
· Visningar
2 746
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka