doris
Trådstartare
jag behöver lite hjälp, rider en pålle som är ganska outbildad, född-97, Hon slår lite med huvudet på det smala tre-delade tränsbettet som jag rider på nu. Men hon tyggar rätt så mycket på det samtidigt, skummar alltid under ridtur, tänderna är kollade, men tror ni att hon behöver ett "stabilare" bett ? Med stabilare menar jag tex rakt gummibett eller pelham, men jaghar för mig att man inte skall rida unga/outbildade hästar på pelham.
I hoppning o uteritt är pållen väldigt frammåt, och jag rider då på tre-delat pessoa, har dock tygeln i den "vanliga" ringen, men hon slår inte då, eller jo, lite i uppvärmingen av hoppningen. Är det så att pållen inte orkar, och därför slår lite med huvudet, eller inte trivs med bettet.
I hoppning o uteritt är pållen väldigt frammåt, och jag rider då på tre-delat pessoa, har dock tygeln i den "vanliga" ringen, men hon slår inte då, eller jo, lite i uppvärmingen av hoppningen. Är det så att pållen inte orkar, och därför slår lite med huvudet, eller inte trivs med bettet.